Pregled bibliografske jedinice broj: 412987
Prilog poznavanju kulturnopovijesne metode u hrvatskoj etnologiji i raspravi o njoj
Prilog poznavanju kulturnopovijesne metode u hrvatskoj etnologiji i raspravi o njoj // Studia ethnologica Croatica, 19 (2007), 5-16 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 412987 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prilog poznavanju kulturnopovijesne metode u hrvatskoj etnologiji i raspravi o njoj
(Contribution to Understanding and Discussion of Cultural-Historical Method in Croatian Ethnology)
Autori
Černelić, Milana
Izvornik
Studia ethnologica Croatica (1330-3627) 19
(2007);
5-16
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kritika; kulturnopovijesna metoda; (ne)argumentiranost; (ne)utemeljenost
(criticism; cultural-historical method; (un)valid arguments; ground(less)ness)
Sažetak
Autorica u članku ukazuje na teorijsku neutemeljenost i neargumentiranost kritike kulturnopovijesne metode, koja proizlazi iz nerazumijevanja i ne(pre)poznavanja što je zapravo ta metoda i kakvi se rezultati njezinom primjenom mogu postići. U kraćim poglavljima osvrće se na osnovne primjedbe koje se upućuju ovoj metodi: zastarjelost, teorijska neutemeljenost, jednostranost, jednodimenzionalnost, statičnost, izvankontekstualnost, ahistoričnost. Argumentirano ih opovrgava i ukazuje na osnovnu pogrešku kritičara kulturnopovijesne metode, koji u kritici polaze od kriterija drugih i različitih metodičkih pristupa. Zaključuje da su nedostaci koji joj se pripisuju zapravo njezina prednost u odnosu na druge metode.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-3479 - Identitet i etnokulturno oblikovanje Bunjevaca (Černelić, Milana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Milana Černelić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CSA Sociological Abstracts
- CSA Linguistic and Language Behavior Abstracts