Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 410014

Neurorizična djeca bez težih razvojnih ishoda – kognitivni status neposredno pred upis u osnovnu školu


Čarija, Dina
Neurorizična djeca bez težih razvojnih ishoda – kognitivni status neposredno pred upis u osnovnu školu, 2009., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 410014 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Neurorizična djeca bez težih razvojnih ishoda – kognitivni status neposredno pred upis u osnovnu školu
(Cognitive status before school enrollment of children at neurological risk without severe developmental outcomes)

Autori
Čarija, Dina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
21.04

Godina
2009

Stranica
110

Mentor
Bratko, Denis

Ključne riječi
kognitivni status; neurorizična djeca
(cognitive status; children at neurological risk)

Sažetak
Istraživanje se bavi utvrđivanjem kognitivnih ishoda djece koji su pri rođenju klasificirani u skupinu neurorizičnih. Nacrt je uključivao usporedbu klilničke skupine neurorizične djece s komparabilnom skupinom djece koja su po relevantnim faktorima izjednačene s kliničkom skupinom. Osnovni problemi istraživanja bili su utvrditi kakav je opći kognitivni ishod kliničke skupine neurorizične djece te provjeriti postoji li disharmoničnost razvoja s obzirom na specifična kognitivna područja, te utvrditi razlike između skupine neurorizične djece i djece bez neurorizičnih faktora razvoja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 112 djece podijeljenih u dvije jednako velike skupine neurorizične odnosno kontrolne skupine. Dob djece je varirala od 6 do 7, 5 godina. Rezultati su pokazali da su rezultati neurorizične djece na testu psihomotornog razvoja unutar granica normale, no imak niži od komparabilne skupine djece. Slični rezultati dobiveni su na testu vizomotoričke integracije, kao i na testu opće inteligencije. Navedeno istraživanje ima vrlo važne implikacije za kliničku praksu, kao i na naše razumijevanje razvojnih ishoda djece koja su pri rođenju imale neke od faktora neurorizika, te upućuju na važnost praćenja takve djece i eventualno uključivanje u odgovarajuće programe.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301683-1399 - Genetski i okolinski doprinos razvoju ličnosti (Bratko, Denis, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Denis Bratko (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Čarija, Dina
Neurorizična djeca bez težih razvojnih ishoda – kognitivni status neposredno pred upis u osnovnu školu, 2009., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Čarija, D. (2009) 'Neurorizična djeca bez težih razvojnih ishoda – kognitivni status neposredno pred upis u osnovnu školu', magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{C}arija, Dina}, year = {2009}, pages = {110}, keywords = {kognitivni status, neurorizi\v{c}na djeca}, title = {Neurorizi\v{c}na djeca bez te\v{z}ih razvojnih ishoda and \#8211; kognitivni status neposredno pred upis u osnovnu \v{s}kolu}, keyword = {kognitivni status, neurorizi\v{c}na djeca}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{C}arija, Dina}, year = {2009}, pages = {110}, keywords = {cognitive status, children at neurological risk}, title = {Cognitive status before school enrollment of children at neurological risk without severe developmental outcomes}, keyword = {cognitive status, children at neurological risk}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font