Pregled bibliografske jedinice broj: 410014
Neurorizična djeca bez težih razvojnih ishoda – kognitivni status neposredno pred upis u osnovnu školu
Neurorizična djeca bez težih razvojnih ishoda – kognitivni status neposredno pred upis u osnovnu školu, 2009., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 410014 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neurorizična djeca bez težih razvojnih ishoda – kognitivni status neposredno pred upis u osnovnu školu
(Cognitive status before school enrollment of children at neurological risk without severe developmental outcomes)
Autori
Čarija, Dina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
21.04
Godina
2009
Stranica
110
Mentor
Bratko, Denis
Ključne riječi
kognitivni status; neurorizična djeca
(cognitive status; children at neurological risk)
Sažetak
Istraživanje se bavi utvrđivanjem kognitivnih ishoda djece koji su pri rođenju klasificirani u skupinu neurorizičnih. Nacrt je uključivao usporedbu klilničke skupine neurorizične djece s komparabilnom skupinom djece koja su po relevantnim faktorima izjednačene s kliničkom skupinom. Osnovni problemi istraživanja bili su utvrditi kakav je opći kognitivni ishod kliničke skupine neurorizične djece te provjeriti postoji li disharmoničnost razvoja s obzirom na specifična kognitivna područja, te utvrditi razlike između skupine neurorizične djece i djece bez neurorizičnih faktora razvoja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 112 djece podijeljenih u dvije jednako velike skupine neurorizične odnosno kontrolne skupine. Dob djece je varirala od 6 do 7, 5 godina. Rezultati su pokazali da su rezultati neurorizične djece na testu psihomotornog razvoja unutar granica normale, no imak niži od komparabilne skupine djece. Slični rezultati dobiveni su na testu vizomotoričke integracije, kao i na testu opće inteligencije. Navedeno istraživanje ima vrlo važne implikacije za kliničku praksu, kao i na naše razumijevanje razvojnih ishoda djece koja su pri rođenju imale neke od faktora neurorizika, te upućuju na važnost praćenja takve djece i eventualno uključivanje u odgovarajuće programe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1399 - Genetski i okolinski doprinos razvoju ličnosti (Bratko, Denis, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Denis Bratko
(mentor)