Pregled bibliografske jedinice broj: 40648
Propisi o sprečavanju zagađivanja zraka s brodova
Propisi o sprečavanju zagađivanja zraka s brodova // SORTA 2000, XIV simpozij - Teorija i praksa brodogradnje, Zbornik radova / Čalić, Bruno (ur.).
Rijeka: Tehnički fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2000. str. 157-164 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), pregledni)
CROSBI ID: 40648 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Propisi o sprečavanju zagađivanja zraka s brodova
(Rules of prevention of air pollution from ships)
Autori
Vulić, Nenad
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, cjeloviti rad (in extenso), pregledni
Izvornik
SORTA 2000, XIV simpozij - Teorija i praksa brodogradnje, Zbornik radova
/ Čalić, Bruno - Rijeka : Tehnički fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2000, 157-164
Skup
SORTA 2000, XIV simpozij - Teorija i praksa brodogradnje
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 23.11.2000. - 25.11.2000
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
zagađivanje zraka; brodski diesel motor; MARPOL 73/78; NOx tehnički kodeks
(air pollution; marine diesel engine; MARPOL 73/78; NOx Technical code)
Sažetak
Zagađivanje zraka ugrožava opstanak čovječanstva na Zemlji, ne priznajući pri tome međudržavne granice. Stoga je, nakon pet godina opširne rasprave na Povjerenstvu za zaštitu pomorskog okoliša (MEPC), u rujnu 1997. usvojen dodatak VI konvenciji MARPOL 73/78, koji obrađuje sprečavanje zagađivanja zraka s brodova. Kako je ocijenjeno da su najznačajniji uzrok zagađenju zraka s brodova ispušni plinovi brodskih dizel motora, a osobito dušični oksidi sadržani u njima, u usvojenom dodatku VI posebno je obrađen NOx tehnički kodeks. Dodatak VI još nije stupio na snagu, ali će se nakon stupanja na snagu, primjenjivati retroaktivno na svaki dizel motor snage iznad 130 kW, koji bude ugrađen na brod u međunarodnoj plovidbi građen nakon 1. siječnja 2000. god. Svrha je ovog rada pravovremeno upoznati domaće brodovlasnike i brodograditelje sa osnovnim zahtjevima dodatka VI, kriterijima prihvatljivosti, te sustavom pregleda i potvrda, koje će klasifikacijski zavodi, razraditi i primjenjivati nakon stupanja na snagu dodatka VI. Budući da se za motor prije ugradnje na brod i za sam brod predviđa zaseban sustav potvrđivanja, u radu se daju smjernice za postupak u pojedinom slučaju. Mnogi se svjetski stručnjaci slažu da je NOx tehnički kodeks jedna od najzahtjevnijih i najsloženijih međunarodnih tehničkih normi uopće, tako da njegova primjena zahtijeva vrlo ozbiljan pristup.
Izvorni jezik
Hrvatski