Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 400864

Povezanost motivacijskih čimbenika s metakognitivnim znanjem o čitanju i razumijevanjem teksta kod učenika osnovnih škola


Keres, Renata
Povezanost motivacijskih čimbenika s metakognitivnim znanjem o čitanju i razumijevanjem teksta kod učenika osnovnih škola, 2008., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka


CROSBI ID: 400864 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost motivacijskih čimbenika s metakognitivnim znanjem o čitanju i razumijevanjem teksta kod učenika osnovnih škola
(Relation of motivational factors with metacognitive knowledge of reading and text comprehension in elementary school students)

Autori
Keres, Renata

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet u Rijeci

Mjesto
Rijeka

Datum
30.09

Godina
2008

Stranica
59

Mentor
Kolić-Vehovec, Svjetlana

Ključne riječi
motivacija za čitanje; metakognitivno znanje; razumijevanje teksta
(reading motivation; metacognitive knowledge; text comprehension)

Sažetak
Cilj je ovog rada bio jesu li motivacijski čimbenici (procjena težine teksta, procjena zanimljivosti teksta, interes za čitanje, uključenost i udubljenost u čitanje, vanjska motivacija za čitanje, kompetentnost) značajni prediktori razumijevanja teksta kod učenika 4. i 8. razreda osnovne škole kada je kontroliran spol. Kod učenika četvrtih razreda osnovne škole spol i motivacijski čimbenici objašnjavaju značajni dio varijance razumijevanja ekspozitornog i narativnog teksta. Tako motivacijski čimbenici objašnjavaju dodatnih 14% varijance razumijevanja ekspozitornog i 6% varijance narativnog teksta kada je kontroliran spol. Djevojčice i oni učenici koji se osjećaju kompetentnijim ostvaruju bolje razumijevanje i ekspozitornog i narativnog teksta. Razumijevanje ekspozitornog teksta kod učenika osmih razreda predicirano je spolom i motivacijskim čimbenicima. Tako motivacijski čimbenici objašnjavaju dodatnih 8% varijance razumijevanja ekspozitornog i 6% varijance narativnog teksta kada je kontroliran spol. Tako djevojčice i oni učenici koji procjenjuju tekst zanimljivijim postižu bolje razumijevanje. Kompetentnost je jedini značajni prediktor razumijevanja narativnog teksta kod učenika osmih razreda.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Svjetlana Kolić-Vehovec (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Keres, Renata
Povezanost motivacijskih čimbenika s metakognitivnim znanjem o čitanju i razumijevanjem teksta kod učenika osnovnih škola, 2008., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka
Keres, R. (2008) 'Povezanost motivacijskih čimbenika s metakognitivnim znanjem o čitanju i razumijevanjem teksta kod učenika osnovnih škola', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Keres, Renata}, year = {2008}, pages = {59}, keywords = {motivacija za \v{c}itanje, metakognitivno znanje, razumijevanje teksta}, title = {Povezanost motivacijskih \v{c}imbenika s metakognitivnim znanjem o \v{c}itanju i razumijevanjem teksta kod u\v{c}enika osnovnih \v{s}kola}, keyword = {motivacija za \v{c}itanje, metakognitivno znanje, razumijevanje teksta}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Keres, Renata}, year = {2008}, pages = {59}, keywords = {reading motivation, metacognitive knowledge, text comprehension}, title = {Relation of motivational factors with metacognitive knowledge of reading and text comprehension in elementary school students}, keyword = {reading motivation, metacognitive knowledge, text comprehension}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font