Pregled bibliografske jedinice broj: 400864
Povezanost motivacijskih čimbenika s metakognitivnim znanjem o čitanju i razumijevanjem teksta kod učenika osnovnih škola
Povezanost motivacijskih čimbenika s metakognitivnim znanjem o čitanju i razumijevanjem teksta kod učenika osnovnih škola, 2008., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka
CROSBI ID: 400864 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost motivacijskih čimbenika s metakognitivnim znanjem o čitanju i razumijevanjem teksta kod učenika osnovnih škola
(Relation of motivational factors with metacognitive knowledge of reading and text comprehension in elementary school students)
Autori
Keres, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet u Rijeci
Mjesto
Rijeka
Datum
30.09
Godina
2008
Stranica
59
Mentor
Kolić-Vehovec, Svjetlana
Ključne riječi
motivacija za čitanje; metakognitivno znanje; razumijevanje teksta
(reading motivation; metacognitive knowledge; text comprehension)
Sažetak
Cilj je ovog rada bio jesu li motivacijski čimbenici (procjena težine teksta, procjena zanimljivosti teksta, interes za čitanje, uključenost i udubljenost u čitanje, vanjska motivacija za čitanje, kompetentnost) značajni prediktori razumijevanja teksta kod učenika 4. i 8. razreda osnovne škole kada je kontroliran spol. Kod učenika četvrtih razreda osnovne škole spol i motivacijski čimbenici objašnjavaju značajni dio varijance razumijevanja ekspozitornog i narativnog teksta. Tako motivacijski čimbenici objašnjavaju dodatnih 14% varijance razumijevanja ekspozitornog i 6% varijance narativnog teksta kada je kontroliran spol. Djevojčice i oni učenici koji se osjećaju kompetentnijim ostvaruju bolje razumijevanje i ekspozitornog i narativnog teksta. Razumijevanje ekspozitornog teksta kod učenika osmih razreda predicirano je spolom i motivacijskim čimbenicima. Tako motivacijski čimbenici objašnjavaju dodatnih 8% varijance razumijevanja ekspozitornog i 6% varijance narativnog teksta kada je kontroliran spol. Tako djevojčice i oni učenici koji procjenjuju tekst zanimljivijim postižu bolje razumijevanje. Kompetentnost je jedini značajni prediktor razumijevanja narativnog teksta kod učenika osmih razreda.
Izvorni jezik
Hrvatski