Pregled bibliografske jedinice broj: 400651
Perspektive etničkog (ne)mira: dječji međuetnički stavovi i diskriminacija u poslijeratnom razdoblju
Perspektive etničkog (ne)mira: dječji međuetnički stavovi i diskriminacija u poslijeratnom razdoblju // Nasilje nad djecom i među djecom / Kolesarić, Vladimir ; Metzing, Anđelka ; Šincek, Danijela ; Tomašić, Jasminka (ur.).
Osijek, 2008. str. 19-19 (plenarno, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 400651 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Perspektive etničkog (ne)mira: dječji međuetnički stavovi i diskriminacija u poslijeratnom razdoblju
(Perspectives on ethnic peace: children's interethnic attitudes and discrimination in a postwar period)
Autori
Čorkalo Biruški, Dinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Nasilje nad djecom i među djecom
/ Kolesarić, Vladimir ; Metzing, Anđelka ; Šincek, Danijela ; Tomašić, Jasminka - Osijek, 2008, 19-19
ISBN
978-953-6456-91-8
Skup
Nasilje nad djecom i među djecom
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 27.11.2008. - 29.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
djeca; međuetnički stavovi; diskriminacija među djecom
(children; interetnic relations; discrimination among children)
Sažetak
U ovom predavanju izložit će se rezultati višegodišnjeg praćenja međuetničkih odnosa djece u školi u gradu Vukovaru, koji se nakon rata razvija kao podijeljena zajednica u kojoj je temeljno obilježje socijalnih interakcija etnička pripadnost. Djeca su u školi također podijeljena prema etničkom načelu, te pohađaju odvojena odjeljenja, čime je minimizirana mogućnost njihova međusobnog kontakta u okruženju koje im je najprirodnije i u kojem dnevno provode veliki dio svoga vremena. Ranija su istraživanja pokazala da vukovarska djeca, za razliku od odraslih, njihovih roditelja i nastavnika, pokazuju jasne tendencije međuetničke diskriminacije, te da imaju najnegativnije međuetničke stavove. Usporedni noviji rezultati pokazuju da se dječji stavovi mijenjaju nabolje: međuetnički stavovi su manje negativni, a sklonost diskriminaciji manje izražena. Međutim, te se promjene događaju sporije nego kod odraslih. Predavanje će problematizirati pitanje odvojenoga odrastanja djece, pri čemu ona nemaju iskustvo nepodijeljenog grada, odrasli ih ne potiču na kontakt i druženje izvan školskih okvira, a školski je okvir etnički zadan. Stoga je vrlo lako moguće predvidjeti da produljivanje ovakvoga stanja vodi posvemašnjoj etničkoj odijeljenosti Vukovara: djeca odrastaju odvojeno i nemaju prigodu naučiti drugačije. Raspravit će se implikacije složenih odnosa većine i manjine u zajednici koja se oporavlja od rata i podijeljena je po etničkom načelu, te analizirati potencijalno štetni efekti opće društvene podjele na dječje međugrupne stavove i odnose. Kao konceptualni okvir poslužit će nam model individualnih i kolektivnih prava, ali i prava djeteta – jednakovrijednog prava na etničku posebnost kao i prava na odrastanje u socijalno integriranoj i stabilnoj zajednici. Traumatizirane zajednice kakva je Vukovar imaju krhko integrativno socijalno tkivo, pa je ostvarivanje prava djece na odrastanje u multikulturnoj a ne podijeljenoj zajednici jedina garancija stabilnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301422-1418 - Prilagodba pojedinca i zajednice u vrijeme društvene tranzicije (Ajduković, Dean, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Dinka Čorkalo Biruški
(autor)