Pregled bibliografske jedinice broj: 400205
Nastava etike okoliša u visokom obrazovanju. Teorijski pristup ili primijenjena etika?
Nastava etike okoliša u visokom obrazovanju. Teorijski pristup ili primijenjena etika? // 8. lošinjski dani bioetike / Jurić, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2009. str. 138-139 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 400205 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava etike okoliša u visokom obrazovanju. Teorijski pristup ili primijenjena etika?
(Teaching Environmental Ethics in Higher Education. Theoretical Approach or Applied Ethics?)
Autori
Trako, Tijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
8. lošinjski dani bioetike
/ Jurić, Hrvoje - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2009, 138-139
ISBN
978-953-164-137-4
Skup
8. LOŠINJSKI DANI BIOETIKE "Integrativna bioetika i nova epoha"
Mjesto i datum
Mali Lošinj, Hrvatska, 17.05.2009. - 20.05.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
etika okoliša; visokoškolsko obrazovanje;
(environmental ethics; higher education;)
Sažetak
Rad se bavi pitanjem nastave Etike okoliša u visokom obrazovanju. U kontekstu bioetičke tematike, interes za uvođenjem kolegija Etike okoliša u posljednjih nekoliko godina raste u svijetu, kao i broj studenata/ica koji ih upisuju. Ovo nije iznenađujuće s obzirom ne samo na rastuće ekološke probleme s kojima smo suočeni, već i na povećani interes raznih područja odlučivanja (politike, ekonomije), ali i medija, za ekološke probleme i njihova moguća rješenja. Uzimajući u obzir razloge uvođenja kolegija ove i slične tematike te motivaciju studenata/ica koji ih upisuju, pitanje koje se nameće je dvojakost ciljeva nastave etike okoliša: (1) treba li nastava biti objektivno iznošenje različitih teorijskih pristupa, teoretičara, njihovih argumenata, kritika i odgovora na kritike, odnosno objektivnih činjenica, nakon čega studentima/icama treba prepustiti formiranje vlastitog opredjeljenja ; ili (2) nastava treba zastupati primijenjenu etiku, odnosno praktično moralno djelovanje u čovjekovu odnosu prema okolišu i životu, te razvijati poštovanje i odgovornost studenata/ica prema susvijetu. Clare Palmer, koja se sa svojim suradnicima bavi ovom tematikom, naziva ova dva pristupa "pure intellectualist" (čisti intelektualni pristup) i "ethical advocacy" (zagovaranje etičnosti). Rad iznosi pregled značajnijih autora/profesora koji razmatraju prednosti i nedostatke oba navedena pristupa, te se bavi zadacima i ciljevima nastave Etike okoliša u Hrvatskoj. Na temelju iznesenih argumenata autorica argumentirano prihvaća "čisti intelektualni pristup" u nastavi Etike okoliša.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301180-0915 - Modernizacija i identitet hrvatskog društva. Sociokulturne integracije i razvoj (Cifrić, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Tijana Trako Poljak
(autor)