Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 400205

Nastava etike okoliša u visokom obrazovanju. Teorijski pristup ili primijenjena etika?


Trako, Tijana
Nastava etike okoliša u visokom obrazovanju. Teorijski pristup ili primijenjena etika? // 8. lošinjski dani bioetike / Jurić, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2009. str. 138-139 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 400205 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nastava etike okoliša u visokom obrazovanju. Teorijski pristup ili primijenjena etika?
(Teaching Environmental Ethics in Higher Education. Theoretical Approach or Applied Ethics?)

Autori
Trako, Tijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
8. lošinjski dani bioetike / Jurić, Hrvoje - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2009, 138-139

ISBN
978-953-164-137-4

Skup
8. LOŠINJSKI DANI BIOETIKE "Integrativna bioetika i nova epoha"

Mjesto i datum
Mali Lošinj, Hrvatska, 17.05.2009. - 20.05.2009

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
etika okoliša; visokoškolsko obrazovanje;
(environmental ethics; higher education;)

Sažetak
Rad se bavi pitanjem nastave Etike okoliša u visokom obrazovanju. U kontekstu bioetičke tematike, interes za uvođenjem kolegija Etike okoliša u posljednjih nekoliko godina raste u svijetu, kao i broj studenata/ica koji ih upisuju. Ovo nije iznenađujuće s obzirom ne samo na rastuće ekološke probleme s kojima smo suočeni, već i na povećani interes raznih područja odlučivanja (politike, ekonomije), ali i medija, za ekološke probleme i njihova moguća rješenja. Uzimajući u obzir razloge uvođenja kolegija ove i slične tematike te motivaciju studenata/ica koji ih upisuju, pitanje koje se nameće je dvojakost ciljeva nastave etike okoliša: (1) treba li nastava biti objektivno iznošenje različitih teorijskih pristupa, teoretičara, njihovih argumenata, kritika i odgovora na kritike, odnosno objektivnih činjenica, nakon čega studentima/icama treba prepustiti formiranje vlastitog opredjeljenja ; ili (2) nastava treba zastupati primijenjenu etiku, odnosno praktično moralno djelovanje u čovjekovu odnosu prema okolišu i životu, te razvijati poštovanje i odgovornost studenata/ica prema susvijetu. Clare Palmer, koja se sa svojim suradnicima bavi ovom tematikom, naziva ova dva pristupa "pure intellectualist" (čisti intelektualni pristup) i "ethical advocacy" (zagovaranje etičnosti). Rad iznosi pregled značajnijih autora/profesora koji razmatraju prednosti i nedostatke oba navedena pristupa, te se bavi zadacima i ciljevima nastave Etike okoliša u Hrvatskoj. Na temelju iznesenih argumenata autorica argumentirano prihvaća "čisti intelektualni pristup" u nastavi Etike okoliša.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301180-0915 - Modernizacija i identitet hrvatskog društva. Sociokulturne integracije i razvoj (Cifrić, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tijana Trako Poljak (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Trako, Tijana
Nastava etike okoliša u visokom obrazovanju. Teorijski pristup ili primijenjena etika? // 8. lošinjski dani bioetike / Jurić, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2009. str. 138-139 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Trako, T. (2009) Nastava etike okoliša u visokom obrazovanju. Teorijski pristup ili primijenjena etika?. U: Jurić, H. (ur.)8. lošinjski dani bioetike.
@article{article, author = {Trako, Tijana}, editor = {Juri\'{c}, H.}, year = {2009}, pages = {138-139}, keywords = {etika okoli\v{s}a, visoko\v{s}kolsko obrazovanje, }, isbn = {978-953-164-137-4}, title = {Nastava etike okoli\v{s}a u visokom obrazovanju. Teorijski pristup ili primijenjena etika?}, keyword = {etika okoli\v{s}a, visoko\v{s}kolsko obrazovanje, }, publisher = {Hrvatsko filozofsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Mali Lo\v{s}inj, Hrvatska} }
@article{article, author = {Trako, Tijana}, editor = {Juri\'{c}, H.}, year = {2009}, pages = {138-139}, keywords = {environmental ethics, higher education, }, isbn = {978-953-164-137-4}, title = {Teaching Environmental Ethics in Higher Education. Theoretical Approach or Applied Ethics?}, keyword = {environmental ethics, higher education, }, publisher = {Hrvatsko filozofsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Mali Lo\v{s}inj, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font