Pregled bibliografske jedinice broj: 399652
Pedagogija u razdoblju postmoderne
Pedagogija u razdoblju postmoderne // Zbornik radova I. kongresa pedagoga Hrvatske „ Pedagogija prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja“ / Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša, Nikola ; Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 28-40
CROSBI ID: 399652 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagogija u razdoblju postmoderne
(Pedagogy in Postmodern Time)
Autori
Bognar, Ladislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Zbornik radova I. kongresa pedagoga Hrvatske „ Pedagogija prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja“
Urednik/ci
Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša, Nikola ; Hrvatić, Neven
Izdavač
Hrvatsko pedagogijsko društvo
Grad
Zagreb
Godina
2007
Raspon stranica
28-40
ISBN
978-953-99167-1-6
Ključne riječi
moderna, postmoderna, ciklički razvoj društva, kriza, izazovi, nova paradigma, pluralizam, stvaralaštvo
(modernity, post-modernity, cyclical social development, crises, challenges, new paradigm, pluralism, creativity.)
Sažetak
Oko termina moderne i postmoderne malo je danas suglasnosti. Više bi se moglo reći da se svi slažu da se oko toga ne slažu. Postoje različite definicije u različitim razdobljima naročito kad je riječ o odnosu prema pedagogiji, ali i unutar pedagogije kao znanstvene discipline. Ipak, danas je više-manje iskristalizirano shvaćanje da postmoderna nastoji prevladati uskoću i ograničenost moderne otvarajući nove prostore za ljudsko mišljenje i stvaralaštvo. Dok je moderna omogućila epohalni razvoj industrijskog društva i Zapadnu civilizaciju uzdigla na zavidnu razinu stvorila je i pretpostavke za krizno razdoblje koje se ogleda u ugroženosti prirode, militarizmu, patrijarhalnosti, nacionalizmu i totalitarnim sustavima, ali i potrošnji energije i sirovina na kojima počiva razvoj. Postmoderna je kreativan odgovor na izazove koje donosi razdoblje krize. Za pedagogiju to znači da različiti teorijski pravci i pedagoški modeli zatvoreni u ekskluzivizmu vlastite samodovoljnosti trebaju postepeno ustupati mjesto otvorenosti za različitosti, ali i za propitivanje novih mogućnosti. Ne radi se o mehaničkom eklekticizmu nego o kvalitativno novim pristupima i kreativnom odgovoru na nove pedagoške izazove. Kad je riječ o hrvatskoj pedagogijskoj teoriji i praksi možemo reći da su osamdesetih godina odškrinuta vrata postmoderne i zagovarala se pedagogija « otvorenih vrata» , ali su ona devedesetih ponovno zatvorena pa hrvatska pedagogija poput Trnoružice još uvijek čeka svog postmodernog princa da je probudi iz stoljetnog sna.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ladislav Bognar
(autor)