Pregled bibliografske jedinice broj: 398266
Razumijevanje i primjena sadržaja cjeloživotnog učenja za održivi razvoj
Razumijevanje i primjena sadržaja cjeloživotnog učenja za održivi razvoj // Odgojne znanosti, 10 (2008), 2(16); 315-327 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 398266 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razumijevanje i primjena sadržaja cjeloživotnog učenja za održivi razvoj
(Understandig and applying the contents of lifelong learning for sustainable development)
Autori
Borić, Edita ; Jindra, Ranka ; Škugor, Alma
Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 10
(2008), 2(16);
315-327
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
cjeloživotno učenje; odgojitelji; održivi razvoj; studenti učiteljskog i predškolskog studija; sveučilišni profesori; učitelji
(lifelong learning; educators; sustainable development; students of teacher education and preschool education studies; university professors; teachers)
Sažetak
Cjeloživotno učenje za održivi razvoj jedan je od prioriteta u društva znanja. Kako bi dobili što bolju sliku istog u našem obrazovnom sustavu i vertikali obrazovanja, istraživanjem smo obuhvatili ispitanike koji su u odgoj i obrazovanje uključeni s različitih aspekata – sveučilišni profesori, učitelji razredne nastave, odgojitelji, studenti učiteljskog i predškolskog studija. Osnovni je cilj ovoga rada bio utvrditi u kojoj mjeri ispitanici razumiju i primjenjuju sadržaje cjeloživotnog učenja za održivi razvoj. Većina ispitanika svih skupina smatra da održivi razvoj podiže kvalitetu života sadašnje i budućih generacija. Rezultatima istraživanja utvrđeno je da različite skupine ispitanika različito primjenjuju sadržaje održivog razvoja u svom odgojnom i obrazovnom radu. Odgojitelji su najupućeniji u sadržaje cjeloživotnog učenja za održivi razvoj te imaju najviše iskustva u provođenju istih. Većini je učitelja i odgojitelja u potpunosti jasno što se od njih očekuje u području održivog razvoja, dok to tvrdi samo trećina sveučilišnih profesora. Daljnja je preporuka kako promjene trebaju krenuti upravo od obrazovnog sustava visokog školstva jer svi izlazi iz ovog sustava posredno utječu na ulaze u ostale dijelove obrazovnog sustava u cjelosti. Ključne riječi: cjeloživotno učenje, odgojitelji, održivi razvoj, studenti učiteljskog i predškolskog studija, sveučilišni profesori, učitelji
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Borić, Edita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CSA