Pregled bibliografske jedinice broj: 396957
Problemski zadatak - Sedam bijelih tvari
Problemski zadatak - Sedam bijelih tvari // XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka / Novak, Predrag (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo, 2009. str. 304-304 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 396957 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Problemski zadatak - Sedam bijelih tvari
(Problem Solving - Seven White Substances)
Autori
Judaš, Nenad ; Vrkljan, Petar
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka
/ Novak, Predrag - Zagreb : Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo, 2009, 304-304
ISBN
978-953-6894-38-3
Skup
XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera
Mjesto i datum
Trogir, Hrvatska, 19.04.2009. - 22.04.2009
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
problemska nastava ; razvijanje nastavne strategije
(problem solving ; developing teaching strategy)
Sažetak
U nastavi kemije (i prirodoslovlja) prema HNOS- u pokus je središnji nastavni element. To znači da je pokus izvorište koje određuje organizaciju budućega nastavnog sata, a to znači i primjenjenu nastavnu strategiju. Prema tome, u dobra nastavnika, čitava će se strategija poučavanja temeljiti na odabranom nizu prikladnih pokusa (pri čemu nastavnik ima slobodu njihova odabira). Pri tome su glavni nastavni ciljevi: - učiniti nastavu kemije relevantnom za život, - omogućiti učenicima da usvoje temeljne kemijske koncepte, - razvijati intelektualne, komunikacijske, socijalne, moralne i osobne stavove učenika. Tijekom nastavnoga sata koji odgovara takvoj nastavnoj strategiji učenik mora biti primoran rabiti već usvojena znanja kako bi uspio riješiti problem, a kao rješenje problema valja postaviti novi obrazovni ishod. Na taj način postiže se čvrsta povezanost nastavnih sadržaja u smislenu cjelinu i omogućuje trajno usvajanje znanja i razvijanje sposobnosti i vještina. Za ovako osmišljene nastavne satove možemo slobodno reći da su nova vrsta nastavnoga sata (radionički tip sata ili sat učeničkog istraživačkog mini- projekta), jer za svaki od njih u nizu možemo reći da je istovremeno sat ponavljanja, sat ispitivanja i sat uzimanja novih nastavnih sadržaja. Samo za takve nastavne satove možemo reći da "angažiraju učenika" i da ga osposobljavaju za cjeloživotno učenje. Naravno, ne smijemo smetnuti s uma da za provedbu takve nastavne strategije i učenici i nastavnici moraju biti dobro pripremljeni. U ovom sažetku dajemo kratak opis jednog problemskog zadatka koji može poslužiti kao temelj za osmišljavanje nastavnog sata radioničkoga tipa. OPIS PROBLEMA Na raspolaganju je sedam uzoraka različitih krutih bijelih tvari (CaCO3, CaSO4, škrob, NaOH, NaHCO3, Na2CO3 i glukoza), a smještene su u sedam epruveta (redom označenih A, B, C, D, E, F i G). Osim toga, ponuđeno je još pet reagensa u bočicama za dokapavanje (destilirana voda, ekstrakt crvenog kupusa, ocat, vodena otopina modre galice i Lugolova otopina). CILJ Odgonetnuti koja bijela tvar je u kojoj epruveti! Učenici su podijeljeni u pet grupa i trebaju predložiti plan i načiniti shemu rješavanja problema. Ponuđena rješenja valja saslušati i diskutirati ih. Ukoliko nema pravog rješenja voditelj radionice treba pitanjima pomoći učenicima da iznađu rješenje problema.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-0091361-1081 - Evaluacija, razvoj i osuvremenjivanje učenja i poučavanja kemije u Hrvatskoj
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Nenad Judaš
(autor)