Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 396957

Problemski zadatak - Sedam bijelih tvari


Judaš, Nenad; Vrkljan, Petar
Problemski zadatak - Sedam bijelih tvari // XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka / Novak, Predrag (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo, 2009. str. 304-304 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 396957 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Problemski zadatak - Sedam bijelih tvari
(Problem Solving - Seven White Substances)

Autori
Judaš, Nenad ; Vrkljan, Petar

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka / Novak, Predrag - Zagreb : Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo, 2009, 304-304

ISBN
978-953-6894-38-3

Skup
XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera

Mjesto i datum
Trogir, Hrvatska, 19.04.2009. - 22.04.2009

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
problemska nastava ; razvijanje nastavne strategije
(problem solving ; developing teaching strategy)

Sažetak
U nastavi kemije (i prirodoslovlja) prema HNOS- u pokus je središnji nastavni element. To znači da je pokus izvorište koje određuje organizaciju budućega nastavnog sata, a to znači i primjenjenu nastavnu strategiju. Prema tome, u dobra nastavnika, čitava će se strategija poučavanja temeljiti na odabranom nizu prikladnih pokusa (pri čemu nastavnik ima slobodu njihova odabira). Pri tome su glavni nastavni ciljevi: - učiniti nastavu kemije relevantnom za život, - omogućiti učenicima da usvoje temeljne kemijske koncepte, - razvijati intelektualne, komunikacijske, socijalne, moralne i osobne stavove učenika. Tijekom nastavnoga sata koji odgovara takvoj nastavnoj strategiji učenik mora biti primoran rabiti već usvojena znanja kako bi uspio riješiti problem, a kao rješenje problema valja postaviti novi obrazovni ishod. Na taj način postiže se čvrsta povezanost nastavnih sadržaja u smislenu cjelinu i omogućuje trajno usvajanje znanja i razvijanje sposobnosti i vještina. Za ovako osmišljene nastavne satove možemo slobodno reći da su nova vrsta nastavnoga sata (radionički tip sata ili sat učeničkog istraživačkog mini- projekta), jer za svaki od njih u nizu možemo reći da je istovremeno sat ponavljanja, sat ispitivanja i sat uzimanja novih nastavnih sadržaja. Samo za takve nastavne satove možemo reći da "angažiraju učenika" i da ga osposobljavaju za cjeloživotno učenje. Naravno, ne smijemo smetnuti s uma da za provedbu takve nastavne strategije i učenici i nastavnici moraju biti dobro pripremljeni. U ovom sažetku dajemo kratak opis jednog problemskog zadatka koji može poslužiti kao temelj za osmišljavanje nastavnog sata radioničkoga tipa. OPIS PROBLEMA Na raspolaganju je sedam uzoraka različitih krutih bijelih tvari (CaCO3, CaSO4, škrob, NaOH, NaHCO3, Na2CO3 i glukoza), a smještene su u sedam epruveta (redom označenih A, B, C, D, E, F i G). Osim toga, ponuđeno je još pet reagensa u bočicama za dokapavanje (destilirana voda, ekstrakt crvenog kupusa, ocat, vodena otopina modre galice i Lugolova otopina). CILJ Odgonetnuti koja bijela tvar je u kojoj epruveti! Učenici su podijeljeni u pet grupa i trebaju predložiti plan i načiniti shemu rješavanja problema. Ponuđena rješenja valja saslušati i diskutirati ih. Ukoliko nema pravog rješenja voditelj radionice treba pitanjima pomoći učenicima da iznađu rješenje problema.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kemija



POVEZANOST RADA


Projekti:
119-0091361-1081 - Evaluacija, razvoj i osuvremenjivanje učenja i poučavanja kemije u Hrvatskoj

Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nenad Judaš (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Judaš, Nenad; Vrkljan, Petar
Problemski zadatak - Sedam bijelih tvari // XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka / Novak, Predrag (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo, 2009. str. 304-304 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Judaš, N. & Vrkljan, P. (2009) Problemski zadatak - Sedam bijelih tvari. U: Novak, P. (ur.)XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Juda\v{s}, Nenad and Vrkljan, Petar}, editor = {Novak, P.}, year = {2009}, pages = {304-304}, keywords = {problemska nastava, razvijanje nastavne strategije}, isbn = {978-953-6894-38-3}, title = {Problemski zadatak - Sedam bijelih tvari}, keyword = {problemska nastava, razvijanje nastavne strategije}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo kemijskih in\v{z}enjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo}, publisherplace = {Trogir, Hrvatska} }
@article{article, author = {Juda\v{s}, Nenad and Vrkljan, Petar}, editor = {Novak, P.}, year = {2009}, pages = {304-304}, keywords = {problem solving, developing teaching strategy}, isbn = {978-953-6894-38-3}, title = {Problem Solving - Seven White Substances}, keyword = {problem solving, developing teaching strategy}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo kemijskih in\v{z}enjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo}, publisherplace = {Trogir, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font