Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 396521

Govor petogodišnje djece s posebnim jezičnim teškoćama


Vidović, Ana; Mildner, Vesna
Govor petogodišnje djece s posebnim jezičnim teškoćama // Istraživanja govora - Knjiga sažetaka / Varošanec-Škarić, Gordana ; Horga, Damir (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2007. str. 112-113 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 396521 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Govor petogodišnje djece s posebnim jezičnim teškoćama
(Speech development in five-year-old children with SLI)

Autori
Vidović, Ana ; Mildner, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Istraživanja govora - Knjiga sažetaka / Varošanec-Škarić, Gordana ; Horga, Damir - Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, 2007, 112-113

ISBN
978-953-175-303-6

Skup
Istraživanja govora - Šesti znsnstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.12.2007. - 08.12.2007

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
posebne jezične teškoće; djeca
(specific language impairment; children)

Sažetak
Posebne jezične teškoće (PJT) razvojni su poremećaj u usvajanu govora čija je geneza još nepoznata. Ne može se utvrditi niji jedna jasna poveznica između ovoga poremećaja i bilo kojeg od najčešćih uzroka jezičnih i govornih poetškoća: poremećaja psihogene, sociogene ili neurogene etiologije. Djeca s PJT-om ne pokazuju nikakve slušne nedostatke, a kognitivne, socijalne i motoričke sposobnosti u skladu su s njihovom dobi. Ipak, novija istraživanja upućuju na specifična neuroanatomska obilježja u osoba s PJT-om te na genetsku predisponiranost za ovaj razvojni poremećaj. Iako su pojavni oblici PJT raznoliki i često vrlo specifični, one se najčešće manifestiraju kao zakašnjelo ovladavanje govorenjem te zakašnjela sposobnost razumijevanja govora, vokabular je smanjenog opsega u odnosu na osobe urednog razvoja, a kada se govor napokon i pojavi, agramatičan je. U hrvatskom jeziku očituju se kao izostavljanje veznika, prijedloga, nenaglašenih oblika osobnih zamjenica, izostavljanje glagola, uporaba pogrešnog padeža, pogreške u odabiru gramatičkih kategorija glagola, riječi obično nisu dulje od tri sloga, a rečenice su kratke i jednostavne. Na fonetskoj razini česte su artkulacijske pogreške: omisije, supstitucije i distorzije. Cilj ovog rada bio je usporediti govor petogodišnjaka urednog jezičnog razvoja s govorom petogodišnjaka s PJZ-om. Isptivana je sposobnost ponavljanja rečenica različte dužine i različitog stupnja složenosti te sposobnost pripovijedanja pomoću varijable prosječne dužine iskaza i broja upotrijebljenih glagola u pripovijedanju. Ispitivanje je uključilo dvije djevojčice i tri dječaka s posebnim jezičnim teškoćama, a kontrolnu skupinu činili su dvije djevojčice i dva dječaka urednog jezičnog razvoja. Rezultati ispitivnaja pokazali su da je sposobnost ponavljanja rečenica djece s PJT-om znatno manja u odnosu na kontrolnu skupinu, što posebno dolazi do izražaja u ponavljanju gramatički složenijih struktura. Djeca s PJT-om lošiji uspjeh pokazuju i u pripovijedanju, na što upućuje kraća proječna dužina iskaza te manji broj upotrijebljenih glagola u tekstu, a što se manifestiralo kao siromašnije i manje razvedeno razvijanje priče.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-0000000-0785 - Proizvodnja i percepcija govora (Liker, Marko, MZOS ) ( CroRIS)
130-0000000-3096 - Neurolingvistički aspekti bilingvizma (Mildner, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Mildner (autor)

Avatar Url Ana Vidović Zorić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vidović, Ana; Mildner, Vesna
Govor petogodišnje djece s posebnim jezičnim teškoćama // Istraživanja govora - Knjiga sažetaka / Varošanec-Škarić, Gordana ; Horga, Damir (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2007. str. 112-113 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Vidović, A. & Mildner, V. (2007) Govor petogodišnje djece s posebnim jezičnim teškoćama. U: Varošanec-Škarić, G. & Horga, D. (ur.)Istraživanja govora - Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Vidovi\'{c}, Ana and Mildner, Vesna}, year = {2007}, pages = {112-113}, keywords = {posebne jezi\v{c}ne te\v{s}ko\'{c}e, djeca}, isbn = {978-953-175-303-6}, title = {Govor petogodi\v{s}nje djece s posebnim jezi\v{c}nim te\v{s}ko\'{c}ama}, keyword = {posebne jezi\v{c}ne te\v{s}ko\'{c}e, djeca}, publisher = {Hrvatsko filolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vidovi\'{c}, Ana and Mildner, Vesna}, year = {2007}, pages = {112-113}, keywords = {specific language impairment, children}, isbn = {978-953-175-303-6}, title = {Speech development in five-year-old children with SLI}, keyword = {specific language impairment, children}, publisher = {Hrvatsko filolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font