Pregled bibliografske jedinice broj: 395725
Utjecaji perinatalnog oštećenja mozga na razvoj jezičnih (fonoloških i morfoloških) sposobnosti
Utjecaji perinatalnog oštećenja mozga na razvoj jezičnih (fonoloških i morfoloških) sposobnosti, 2009., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 395725 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaji perinatalnog oštećenja mozga na razvoj jezičnih (fonoloških i morfoloških) sposobnosti
(Impacts of Perinatal Brain damage on Language Development (Phonological and Morphological Aspect))
Autori
Bunić, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
01.06
Godina
2009
Stranica
61
Mentor
Blaži, Draženka ; Ivšac Pavliša, Jasmina
Ključne riječi
perinatalno oštećenje mozga; fonologija; morfologija
(perinatal brain injury; phonology; morphology)
Sažetak
Iako literature ima relativno malo zbog nehomogenosti ove populacije, postoji sve veći broj podataka koji ukazuju da djeca s perinatalnim oštećenjem mozga u pravilu sustižu vršnjake urednoga jezičnoga razvoja i razvijaju prosječne jezične sposobnosti, unatoč tome što su kod te djece na početku usvajanja jezika prisutna kašnjenja. Međutim, postoje saznanja da se teškoće u te djece nastavljaju i dalje, te se otkrivaju u zadacima veće složenosti. Ovim radom nastojalo se ispitati utječe li perinatalno oštećenje mozga na razvoj fonologije i morfologije. Uzorak se sastojao od dvije skupine po 11 ispitanika ; prvu su skupinu činila djeca s perinatalnim oštećenjem mozga, a drugu skupinu djeca urednoga jezičnoga razvoja. Obje su skupine bile izjednačene po starosnoj dobi (3, 5 do 4, 0 godine) i spolu. Analizom prikupljenih podataka pokazalo se da djeca s perinatalnim oštećenjem mozga na zadatku ponavljanja riječi i logatoma i zadatku imeničke morfologije postižu lošije rezultate od kontrolne skupine.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb