Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 395725

Utjecaji perinatalnog oštećenja mozga na razvoj jezičnih (fonoloških i morfoloških) sposobnosti


Bunić, Martina
Utjecaji perinatalnog oštećenja mozga na razvoj jezičnih (fonoloških i morfoloških) sposobnosti, 2009., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 395725 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaji perinatalnog oštećenja mozga na razvoj jezičnih (fonoloških i morfoloških) sposobnosti
(Impacts of Perinatal Brain damage on Language Development (Phonological and Morphological Aspect))

Autori
Bunić, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
01.06

Godina
2009

Stranica
61

Mentor
Blaži, Draženka ; Ivšac Pavliša, Jasmina

Ključne riječi
perinatalno oštećenje mozga; fonologija; morfologija
(perinatal brain injury; phonology; morphology)

Sažetak
Iako literature ima relativno malo zbog nehomogenosti ove populacije, postoji sve veći broj podataka koji ukazuju da djeca s perinatalnim oštećenjem mozga u pravilu sustižu vršnjake urednoga jezičnoga razvoja i razvijaju prosječne jezične sposobnosti, unatoč tome što su kod te djece na početku usvajanja jezika prisutna kašnjenja. Međutim, postoje saznanja da se teškoće u te djece nastavljaju i dalje, te se otkrivaju u zadacima veće složenosti. Ovim radom nastojalo se ispitati utječe li perinatalno oštećenje mozga na razvoj fonologije i morfologije. Uzorak se sastojao od dvije skupine po 11 ispitanika ; prvu su skupinu činila djeca s perinatalnim oštećenjem mozga, a drugu skupinu djeca urednoga jezičnoga razvoja. Obje su skupine bile izjednačene po starosnoj dobi (3, 5 do 4, 0 godine) i spolu. Analizom prikupljenih podataka pokazalo se da djeca s perinatalnim oštećenjem mozga na zadatku ponavljanja riječi i logatoma i zadatku imeničke morfologije postižu lošije rezultate od kontrolne skupine.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Draženka Blaži (mentor)

Avatar Url Jasmina Ivšac Pavliša (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bunić, Martina
Utjecaji perinatalnog oštećenja mozga na razvoj jezičnih (fonoloških i morfoloških) sposobnosti, 2009., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Bunić, M. (2009) 'Utjecaji perinatalnog oštećenja mozga na razvoj jezičnih (fonoloških i morfoloških) sposobnosti', diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Buni\'{c}, Martina}, year = {2009}, pages = {61}, keywords = {perinatalno o\v{s}te\'{c}enje mozga, fonologija, morfologija}, title = {Utjecaji perinatalnog o\v{s}te\'{c}enja mozga na razvoj jezi\v{c}nih (fonolo\v{s}kih i morfolo\v{s}kih) sposobnosti}, keyword = {perinatalno o\v{s}te\'{c}enje mozga, fonologija, morfologija}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Buni\'{c}, Martina}, year = {2009}, pages = {61}, keywords = {perinatal brain injury, phonology, morphology}, title = {Impacts of Perinatal Brain damage on Language Development (Phonological and Morphological Aspect)}, keyword = {perinatal brain injury, phonology, morphology}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font