Pregled bibliografske jedinice broj: 394819
Crtež i slika u dijagnostici i terapiji
Crtež i slika u dijagnostici i terapiji. Zagreb: Alinea, 2009 (prirucnik)
CROSBI ID: 394819 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Crtež i slika u dijagnostici i terapiji
(Drawings and pictures in diagnostics and therapy)
Autori
Kondić, Ljiljana ; Dulčić, Adinda
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, prirucnik, strucna
Izdavač
Alinea
Grad
Zagreb
Godina
2009
Stranica
47
ISBN
978-953-180-163-8
Ključne riječi
crtež; slika; dijagnostika; terapija
(drawings; pictures; diagnostics; therapy)
Sažetak
Počelo je s crtežom ljudske figure – testom koji je kao projektivnu tehniku za procjenu ličnosti uvala K. Machover, ali se crtež koristi i kao izvor informacija pri procjeni čula, sposobnosti pokreta i spoznaja razvijenosti. Najviše se crtež primjenjivao u radu s djecom – pacijentima, s obzirom na njihovu strukturu i funkcije ličnosti, ali se crtež, kad se pokazala njegova klinička vrijednost, uveo kao rutinski postupak i u radu s pacijentima svih dobnih skupina. U vezi s crtežom terapeut postavlja karakteristična pitanja iz kojih se razvija cijela priča o pacijentovu stanju. Postupno su se razvijale metode detaljne interpretacije crteža pojedinog dijela tijela, a predmet analize su postali i veličina figure i njezin položaj na papiru, perspektiva, tip crta, sjenčanje i sl., a u radu s bojama i preferencija pojedine boje. I crtež i uporaba boje otkrivaju unutarnje sadržaje crtača te njegov odnos prema vanjskom svijetu. Razvoj brojnih psihoterapijskih smjerova i humaniji pristup pacijentu utjecali su na to da crtež i slika – uz to što su dijagnostička sredstva – sve više postaju i terapijsko sredstvo (posebno u kreativnim terapijama – art terapija). Naime, suvremena je tendencija da se pacijentu – osim postavljanja točne dijagnoze i određivanja primjerene terapije – olakša stanje u jačanjem njegovih pozitivnih i jakih strana a u tome su kreativne aktivnosti bez premca. Naime, likovno izražavanje, kao i ostale kreativne aktivnosti, omogućuju – posebno djeci – da izraze osjećaje koje inače teško verbaliziraju, pogotovo tugu, strah, ljutnju. Ekspresija im pomaže da se oslobode nagomilane napetosti, umanje osjećaj bespomoćnosti i, koliko je moguće, ovladaju svojim stanjem i okruženjem, čime se smanjuje njihov osjećaj ugroženosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
207-0000000-2293 - Funkcionalni verbotonalni dijagnostički program za djecu oštećena sluha i govora (Runjić, Nađa, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Poliklinika SUVAG