Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 393842

Bolonjski proces i Le Chatelierov princip


Kurajica, Stanislav; Tomašić, Vesna
Bolonjski proces i Le Chatelierov princip // Obrazovanje inženjera - Bolonjski proces "3 godine kasnije" / Kniewald, Zlatko (ur.).
Zagreb: Akademija tehničkih znanosti Hrvatske (HATZ), 2007. str. 40-43 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 393842 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Bolonjski proces i Le Chatelierov princip
(The Bologna process and Le Chatelier’ s principle)

Autori
Kurajica, Stanislav ; Tomašić, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Obrazovanje inženjera - Bolonjski proces "3 godine kasnije" / Kniewald, Zlatko - Zagreb : Akademija tehničkih znanosti Hrvatske (HATZ), 2007, 40-43

ISBN
978-953-7076-12-2

Skup
Znanstveno savjetovanje s međunarodnim susjelovanjem: Obrazovanje inženjera - Bolonjski proces "3 godine kasnije"

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 08.11.2007. - 10.11.2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
nema.

Sažetak
Ako se promijeni tlak, temperatura ili koncentracija sustava u ravnoteži, ravnoteža će se promijeniti tako da se ublaži intenzitet promjene mijenjanog čimbenika. Tako glasi termodinami&egrave ; ko pravilo koje omogućava predviđanje djelovanja promjene na sustav u ravnoteži poznato kao Le Chatelierov princip. Dakle, posve je prirodno da se sustav opire promjeni i nastoji je minimalizirati. Promatra li se visoko školstvo u Republici Hrvatskoj kao sustav, a Bolonjski proces, kako i sam naziv kaže, kao proces i bilancira uvjete postaje jasno zbog čega je sustav u velikoj mjeri minimalizirao promjene. Koje su pokretačke sile Bolonjskog procesa? U prvom redu privlačni i hvale vrijedni ciljevi: Uspostavljanje sustava usporedivih akademskih stupnjeva, uspostavljanje sustava 3+2+3, uspostavljanje bodovnog sustava (ECTS), pokretljivost (mobilnost) i promicanje europske dimenzije u visokom obrazovanju. Potom želja, barem dijela, ljudi koji tvore sustav, za promjenama (pa makar te promjene bile i Bolonjski proces). Naposljetku i najvažnije, pa… nismo imali izbora. Bilo bi beskrajno prikladno da se u pokretačke sile ovog procesa mogu ubrojiti golema financijska sredstva kojima su stvoreni sjajni materijalni, kadrovski i prostorni uvjeti. Bilo bi lijepo reći da su uvođenju reforme prethodile dugogodišnje organizacijske pripreme kako bi se precizno definirala pravila igre. Nasuprot tome, bez suradnje s gospodarstvom i znanstvenih projekata ne bi imali ni za režije, a ruku sve dublje zavlačimo i u studentski d3ep. Znanstveni novaci i oprema dodjeljuju se na projekte, po gerontološkim standardima a ne prema potrebama fakulteta. Rasporedi su zbog malo predavaonica i malih laboratorija puni “ rupa” pa studenti provode po cijele dane na fakultetu. Svijetla točka je izgradnja sveučilišnog kampusa na Borongaju. ISVU sustav kompjutorski hladno lišava studente studentskih prava, stipendija i obiteljskih mirovina. Treba mesti i ispred svojih vrata. Neki od nas shvatili su Bolonjski proces kao puku kozmetičku promjenu. Stari program copy, novi program paste. I dalje sa katedre zasipaju studente morem suhoparnih činjenica, i dalje na isti način. Još uvijek je malo nastavnih materijala. ECTS bodovi i vrijeme koje student utroši na pojedini kolegij u slaboj su korelaciji. Uveli smo kolokvije ali nismo eliminirali ispite a i kolokviji prikladno “ padnu” u isti tjedan. Uveli smo stroži sustav prelaska u višu godinu a studentima nismo olakšali studiranje. Volimo kriviti materijal a ne majstora. Nismo fer. Zaključiti je moguće slijedeće: Bolonjski proces donosi pozitivne promjene. Da bi promjene doista zaživjele u svoj punini, na zadovoljstvo studenata i profesora, proces je potrebno podržati financijski i organizacijski. Na organizacijske probleme potrebno je odgovarati brže i fleksibilnije. Fakultetske uprave i Vijeća moraju odustati od politike nezamjeranja i čvršće insistirati na nastavi prema bolonjskim pravilima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kemijsko inženjerstvo



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet kemijskog inženjerstva i tehnologije, Zagreb

Profili:

Avatar Url Stanislav Kurajica (autor)

Avatar Url Vesna Tomašić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kurajica, Stanislav; Tomašić, Vesna
Bolonjski proces i Le Chatelierov princip // Obrazovanje inženjera - Bolonjski proces "3 godine kasnije" / Kniewald, Zlatko (ur.).
Zagreb: Akademija tehničkih znanosti Hrvatske (HATZ), 2007. str. 40-43 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Kurajica, S. & Tomašić, V. (2007) Bolonjski proces i Le Chatelierov princip. U: Kniewald, Z. (ur.)Obrazovanje inženjera - Bolonjski proces "3 godine kasnije".
@article{article, author = {Kurajica, Stanislav and Toma\v{s}i\'{c}, Vesna}, editor = {Kniewald, Z.}, year = {2007}, pages = {40-43}, keywords = {nema.}, isbn = {978-953-7076-12-2}, title = {Bolonjski proces i Le Chatelierov princip}, keyword = {nema.}, publisher = {Akademija tehni\v{c}kih znanosti Hrvatske (HATZ)}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Kurajica, Stanislav and Toma\v{s}i\'{c}, Vesna}, editor = {Kniewald, Z.}, year = {2007}, pages = {40-43}, keywords = {nema.}, isbn = {978-953-7076-12-2}, title = {The Bologna process and Le Chatelier and \#8217; s principle}, keyword = {nema.}, publisher = {Akademija tehni\v{c}kih znanosti Hrvatske (HATZ)}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font