Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 393331

STAVOVI UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE MJERENI TESTOM IMPLICITNIH ASOCIJACIJA


Tomašić, Jasmina
STAVOVI UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE MJERENI TESTOM IMPLICITNIH ASOCIJACIJA // 19. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Ljubotina, Kamenov, Mikac, Urch (ur.).
Zagreb, 2009. str. 215-215 (poster, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 393331 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
STAVOVI UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE MJERENI TESTOM IMPLICITNIH ASOCIJACIJA

Autori
Tomašić, Jasmina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
19. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Ljubotina, Kamenov, Mikac, Urch - Zagreb, 2009, 215-215

Skup
19. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.04.2009. - 25.04.2009

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
stavovi; djeca
(attitudes; children)

Sažetak
Razvojem dualnih modela stavova pojavile su se nove tzv. implicitne mjere stavova. Ovim mjerama stavova namjerava se zahvatiti evaluacije koje se automatski aktiviraju u prisutnosti objekta stava (pravoj ili simboličkoj), a obično se pojavljuju bez potpune svjesnosti ili kontrole subjekta (Greenwald i Banaji, 1994). Jedna od najčešće korištenih implicitnih mjera stavova jest „ Test implicitnih asocijacija“ (IAT, Greenwald, McGhee i Schwartz, 1998). Temelji se na razlici u vremenu reakcije pri kategoriziranja različitih pojmova te pozitivnih ili negativnih atributa. Pretpostavka je da se pridjevi i pojmovi kategoriziraju brže ukoliko su sukladni (cvijeće +pozitivni) no ukoliko nisu (cvijeće + negativno). Postojanje implicitnih stavova korištenjem „ Test implicitnih asocijacija“ dobro je dokumentirano na odrasloj populaciji dok su istraživanja na djeci znatno rjeđa. Cilj ovog rada bio je provjeriti postojanje implicitnih stavova za kategorije "stariji-mlađi" na uzorku djece viših razreda osnovne škole. Željelo se utvrditi postoji li razlika u izraženosti implicitnih mjera s obzirom na dob (dvanaest, trinaest i četrnaest godina) i spol (muški/ženski). Ispitivanje je provedeno na uzorku N=96 učenika šestih (N=23), sedmih (N=39) i osmih razreda (N=34) osnovne škole (46 djevojčica i 50 dječaka). U sve tri dobne skupine pronađena je preferencija mladih u odnosu na stare osobe, tj. bilo je potrebno kraće vrijeme za kategorizaciju fotografije mladih osoba uz pozitivne pridjeve te fotografija starih osoba uz negativne pridjeve no obrnuto. Nije utvrđen utjecaj dobi, kao ni utjecaj spola na veličinu implicitnih stavova. Dobiveni rezultati u skladu su hipotezom koju su postavili Fazio i Olson (2003) o stabilnosti implicitnih stavova tijekom života.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Jasmina Tomašić Humer (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Tomašić, Jasmina
STAVOVI UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE MJERENI TESTOM IMPLICITNIH ASOCIJACIJA // 19. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Ljubotina, Kamenov, Mikac, Urch (ur.).
Zagreb, 2009. str. 215-215 (poster, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Tomašić, J. (2009) STAVOVI UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE MJERENI TESTOM IMPLICITNIH ASOCIJACIJA. U: Ljubotina, Kamenov, Mikac, Urch (ur.)19. Dani Ramira i Zorana Bujasa.
@article{article, author = {Toma\v{s}i\'{c}, Jasmina}, year = {2009}, pages = {215-215}, keywords = {stavovi, djeca}, title = {STAVOVI U\v{C}ENIKA OSNOVNE \v{S}KOLE MJERENI TESTOM IMPLICITNIH ASOCIJACIJA}, keyword = {stavovi, djeca}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Toma\v{s}i\'{c}, Jasmina}, year = {2009}, pages = {215-215}, keywords = {attitudes, children}, title = {STAVOVI U\v{C}ENIKA OSNOVNE \v{S}KOLE MJERENI TESTOM IMPLICITNIH ASOCIJACIJA}, keyword = {attitudes, children}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font