Pregled bibliografske jedinice broj: 392726
Uloga tehnologije u informalnom učenju odraslih osoba s invaliditetom: povećane mogućnosti za zapošljavanje
Uloga tehnologije u informalnom učenju odraslih osoba s invaliditetom: povećane mogućnosti za zapošljavanje // 4. međunarodna konferencija o obrazovanju odraslih: Sažeci / Matijević, Milan (ur.).
Zagreb: Naklada Slap, 2009. str. 150-150 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 392726 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga tehnologije u informalnom učenju odraslih osoba s invaliditetom: povećane mogućnosti za zapošljavanje
(Role of technology in informal learning of adults with disabilities: increased employment opportunities)
Autori
Batarelo Kokić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
4. međunarodna konferencija o obrazovanju odraslih: Sažeci
/ Matijević, Milan - Zagreb : Naklada Slap, 2009, 150-150
Skup
4. međunarodna konferencija o obrazovanju odraslih: neformalno obrazovanje i informalno učenje odraslih
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 29.05.2009. - 31.05.2009
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
informalno učenje; odrasli s invaliditetom; zapošljavanje; informacijsko-komunikacijska tehnologija
(Role of technology in informal learning of adults with disabilities: increased employment opportunities)
Sažetak
Prednosti korištenja informacijsko-komunikacijske tehnologije od strane osoba s invaliditetom su dvojake. Prva prednost odnosi se na korištenje informacijsko-komunikacijske tehnologije za rad. Korištenjem tehnologije otvaraju se različite mogućnosti za odrasle osobe s invaliditetom te je olakšano njihovo uključivanje u svijet rada. Veliki broj osoba s invaliditetom često koristi tehnologiju jer im je ona osnova za obavljanje poslova i komunikaciju. Druga prednost odnosi se na obrazovanje putem informacijsko-komunikacijske tehnologije i obrazovanje o korištenju tehnologije. Rezultati relevantnih istraživanja pokazuju da se znanja iz informacijsko- komunikacijske tehnologije najčešće usvajaju putem informalnog učenja. Obrazovanje odraslih osoba s invaliditetom može se organizirati i regulirati kroz sustav formalnog obrazovanja, ali se često svodi na osobnu inicijativu pojedinca. Odrasle osobe s invaliditetom često svoje kompetencije stječu izvan sustava formalnog obrazovanja. Nadalje, u razmatranju formalnog i neformalnog obrazovanja te informalnog učenja, analizom relevantne literature utvrđeno je da proces obrazovanja ima u isto vrijeme pozitivne i negativne utjecaje na učenje odraslih osoba s invaliditetom. Negativni utjecaji se vezuju uz obrazovna iskustva, točnije nemogućnost usvajanja znanja u formalnim i neformalnim okruženjima u kojima se očekuje učenje. Upravo zbog toga, u zakonima o inkluziji i zapošljavanju osoba s invaliditetom potrebno je prepoznati sve oblike školovanja, stjecanja znanja i kompetencija koje doprinose obavljanju poslova.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija