Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 392483

Interkulturalne dimenzije nacionalnog kurikuluma


Hrvatić, Neven; Sablić, Marija
Interkulturalne dimenzije nacionalnog kurikuluma // Pedagogijska istraživanja, 2 (2008), 197-208 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 392483 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Interkulturalne dimenzije nacionalnog kurikuluma
(Intercultural Elements in the National Curriculum)

Autori
Hrvatić, Neven ; Sablić, Marija

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 2 (2008); 197-208

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
interkulturalizam; interkulturalni odgoj i obrazovanje; kurikulum; nacionalni kurikulum; interkulturalni kurikulum
(interculturalism; intercultural child rearing and education; curriculum; national curriculum; intercultural curriculum)

Sažetak
Interkulturalni odgoj i obrazovanje, odnosno interkulturalno učenje, podrazumijeva puno više od jednostavnog postojanja svjesnosti o različitosti. Činjenica je da smo svi različiti. Interkulturalno učenje znači i multikulturalno društvo u okvirima interkulturalnog područja učenja u kojem će se kompetencije temeljiti na otvorenosti, poštivanju i prihvaćenosti. U strukturiranju nacionalnog kurikuluma multukulturalno okružje jedna je od temeljnih odrednica. Definiranje važnih kurikulumskih sastavnica ovisit će i od interkulturalnih predispozicija učenika (pravo na različitost, pridonosi ostvarivanju jednakih mogućnosti i priprema za zajednički život u demokratskom društvu). Interkulturalni kurikulum temelji se na stečenim iskustvima učenika - znanjima, sposobnostima, vrijednostima i stavovima, a obuhvaća više komplementarnih dimenzija: kulturalnu (sposobnost interkulturalne komunikacije na lokalnom, nacionalnom i internacionalnom nivou), društvenu (suodnos u procesu poštivanja ljudskih prava, individualne i društvene odgovornosti i socijalne pravde - funkcije obitelji, poticanje suradnje, sudjelovanje u javnom životu), gospodarsku (osposobljavanje učenika za različite radne uloge i odgovornu potrošnju) i okolinsku (priprema za donošenje strateških odluka prema održivom razvoju). Kurikularni pristup pretpostavlja proces podložan stalnim promjenama u suglasju s postmodernom orijentacijom otvorenog odgoja, gdje škola prestaje biti samo mjesto stjecanja interkulturalnih spoznaja, već kontinuiranog "učenja" (su)života, suradnje, tolerancije, ravnopravnosti, u kojem neposredno sudjeluju učenici, učitelji, roditelji i okružje. Interkulturalni kurikulum stoga valja koncipirati prema boljem upoznavanju sebe, potom drugih, otkrivanju sličnosti i razlika, sagledavnju predrasuda te ostvarivanju zajedničkih ciljeva kroz suradnju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
245-1221170-1041 - Potreba novog položaja učenika u nastavi i izvan nastave (Peko, Anđelka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Neven Hrvatić (autor)

Avatar Url Marija Sablić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Hrvatić, Neven; Sablić, Marija
Interkulturalne dimenzije nacionalnog kurikuluma // Pedagogijska istraživanja, 2 (2008), 197-208 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Hrvatić, N. & Sablić, M. (2008) Interkulturalne dimenzije nacionalnog kurikuluma. Pedagogijska istraživanja, 2, 197-208.
@article{article, author = {Hrvati\'{c}, Neven and Sabli\'{c}, Marija}, year = {2008}, pages = {197-208}, keywords = {interkulturalizam, interkulturalni odgoj i obrazovanje, kurikulum, nacionalni kurikulum, interkulturalni kurikulum}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {2}, issn = {1334-7888}, title = {Interkulturalne dimenzije nacionalnog kurikuluma}, keyword = {interkulturalizam, interkulturalni odgoj i obrazovanje, kurikulum, nacionalni kurikulum, interkulturalni kurikulum} }
@article{article, author = {Hrvati\'{c}, Neven and Sabli\'{c}, Marija}, year = {2008}, pages = {197-208}, keywords = {interculturalism, intercultural child rearing and education, curriculum, national curriculum, intercultural curriculum}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {2}, issn = {1334-7888}, title = {Intercultural Elements in the National Curriculum}, keyword = {interculturalism, intercultural child rearing and education, curriculum, national curriculum, intercultural curriculum} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Social Work Abstracts
  • Social Sciences Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font