Pregled bibliografske jedinice broj: 39166
Kultura, etničnost i obrazovanje: naznake o interakciji i perspektivi
Kultura, etničnost i obrazovanje: naznake o interakciji i perspektivi // Kultura, etničnost, identitet / Čačić-Kumpes, Jadranka (ur.).
Zagreb: Institut za migracije i narodnosti (IMIN) ; Jesenski i Turk ; Hrvatsko sociološko društvo, 1999. str. 139-152
CROSBI ID: 39166 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kultura, etničnost i obrazovanje: naznake o interakciji i perspektivi
(Culture, ethnicity and education: indications of interaction and perspectives)
Autori
Čačić-Kumpes, Jadranka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Kultura, etničnost, identitet
Urednik/ci
Čačić-Kumpes, Jadranka
Izdavač
Institut za migracije i narodnosti (IMIN) ; Jesenski i Turk ; Hrvatsko sociološko društvo
Grad
Zagreb
Godina
1999
Raspon stranica
139-152
ISBN
953-6028-11-5
Ključne riječi
kultura, obrazovanje, etničnost, identitet, sociologija obrazovanja, škola, interkulturalizam, nacija, država, nacionalizam, Hrvatska, Europa
(culture, education, ethnicity, identity, sociology of education, school, interculturalism, nation, state, nationalism, Croatia, Europe)
Sažetak
Autorica podsjeća da su kultura, etničnost i obrazovanje u interakciji koja se mijenja u vremenu i prostoru. Pokušava pokazati promjenjivost njihova odnosa opisujući ga krugom što počinje univerzalizmom obrazovnih vrijednosti predmoderne Europe, a završava postmodernim, novim, promišljenim, posebnostima protkanim univerzalizmom okrenutim europskoj integraciji. O isprepletenosti etničnosti i kulture govori u kontekstu zapadnoeuropskih obrazovnih sustava koji su se javili u 19. stoljeću u vezi s nastankom nacionalnih država. Država se identificirala s nacijom, kultura se identificirala s nacionalnom kulturom, a obrazovanje je preuzelo, između ostalog, zadaću oblikovanja nacionalnog identiteta novih generacija. U tome se kontekstu govori i o specifičnostima razvitka (od početaka obaveznog obrazovanja u 19. stoljeću) i perspektivama hrvatskog obrazovanja uvjetovanima društvenim i povijesnim prilikama, prvenstveno političkim i gospodarskim. Na prijelazu u 21. stoljeće nova se koncepcija obrazovanja treba prilagoditi vremenu novih integracija u kojem nitko ne poriče važnost oslanjanja na vlastitu tradiciju, ali koje očekuje osposobljenost za dinamičan i sve ubrzaniji protok znanja i ljudi koji je zahtjevniji od pokretljivosti unutar nacionalne zajednice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
00760104
Ustanove:
Institut za migracije i narodnosti, Zagreb
Profili:
Jadranka Čačić-Kumpes
(autor)