Pregled bibliografske jedinice broj: 390599
Komponente samoreguliranog učenja kod srednjoškolaca različitih atribucijskih obrazaca
Komponente samoreguliranog učenja kod srednjoškolaca različitih atribucijskih obrazaca // Sažetci - 19. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Ljubotina, Damir ; Kamenov, Željka ; Mikac, Una ; Urch, Dražen (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 83-83 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 390599 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komponente samoreguliranog učenja kod srednjoškolaca različitih atribucijskih obrazaca
(Components of self-regulated learning in high school students with different attributional patterns)
Autori
Sorić, Izabela ; Vulić-Prtorić, Anita ; Ivanov, Lozena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Sažetci - 19. Dani Ramira i Zorana Bujasa
/ Ljubotina, Damir ; Kamenov, Željka ; Mikac, Una ; Urch, Dražen - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2009, 83-83
ISBN
978-953-175-339-5
Skup
19. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.04.2009. - 25.04.2009
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
samoregulirano učenje; kauzalne atribucije; motivirajuća vjerovanja; internalizirani i eksternalizirani problemi
(self-regulated learning; causal attribution; motivating beliefs; internal and external problems)
Sažetak
Schunk (2001) navodi da učenička samoefikasnost i samoregulirano učenje može biti pod utjecajem njihovih kauzalnih atribucija. Preciznije, u posljednjoj fazi samoregulacije učenja, odnosno u fazi samorefleksije, učenik nakon usporedbe svog postignuća s nekim standardom ili zadanim ciljem, traži razloge svog uspjeha ili neuspjeha. Ovisno o tome kojem uzroku učenik pripiše svoje školsko postignuće mijenjat će se njegovo očekivanje buduće školske uspješnosti, njegove emocionalne reakcije i njegovo buduće ponašanje. Ove promjene uključuju zadovoljstvo ili nezadovoljstvo sobom (svojim postignućem) i adaptivne (dovode do novih i boljih oblika samoregulacije) ili obrambene zaključke (dovode do izbjegavanja i odustajanja od učenja) o potrebnim promjenama na ponašajnom planu kako bi se postigao željeni cilj, odnosno, postignuće. Teorija pretpostavlja da kad ova, posljednja faza završi zadovoljstvom i kad su informacije koje učenik iz te faze dobija pozitivne, one potiču njegovu percepciju samoefikasnosti, očekivanja buduće uspješnosti, osobna uvjerenja o vrijednosti učenja i intrinzičnu motivaciju, pa će takav učenik vjerojatno nastaviti s ulaganjem napora u usavršavanje svoje izvedbe sve do ostvarenja postavljenih ciljeva. Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti da li se učenici različitih atribucijskih obrazaca razlikuju s obzirom na svoje školsko postignuće, samopoštovanje, samoefikasnost, percepciju akademske kontrole, ciljne orijentacije u učenju, uvjerenje o vrijednosti učenja i internalizirane, odnosno eksternalizirane poremećaje. Klaster analizom 147 srednjoškolaca podjeljeno je u četiri grupe s obzirom na atribucijske obrasce, odnosno, s obzirom na način kako uzrok svog školskog postignuća lociraju na kauzalnim dimenzijama internalnosti (lokusa), kontrolabilnosti i stabilnosti. Utvrđeno je da se ove četiri grupe značajno razlikuju s obzirom na svoje školsko postignuće, ciljnu orijentaciju na učenje, samopoštovanje, samoefikasnost, percepciju akademske kontrole, vrijednost koju pridaju učenju te s obzirom na izraženost internaliziranih poremećaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-0092660-1430 - Psihosocijalni aspekti zdravlja djece i adolescenata
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru