Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 390599

Komponente samoreguliranog učenja kod srednjoškolaca različitih atribucijskih obrazaca


Sorić, Izabela; Vulić-Prtorić, Anita; Ivanov, Lozena
Komponente samoreguliranog učenja kod srednjoškolaca različitih atribucijskih obrazaca // Sažetci - 19. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Ljubotina, Damir ; Kamenov, Željka ; Mikac, Una ; Urch, Dražen (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 83-83 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 390599 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Komponente samoreguliranog učenja kod srednjoškolaca različitih atribucijskih obrazaca
(Components of self-regulated learning in high school students with different attributional patterns)

Autori
Sorić, Izabela ; Vulić-Prtorić, Anita ; Ivanov, Lozena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Sažetci - 19. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Ljubotina, Damir ; Kamenov, Željka ; Mikac, Una ; Urch, Dražen - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2009, 83-83

ISBN
978-953-175-339-5

Skup
19. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.04.2009. - 25.04.2009

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
samoregulirano učenje; kauzalne atribucije; motivirajuća vjerovanja; internalizirani i eksternalizirani problemi
(self-regulated learning; causal attribution; motivating beliefs; internal and external problems)

Sažetak
Schunk (2001) navodi da učenička samoefikasnost i samoregulirano učenje može biti pod utjecajem njihovih kauzalnih atribucija. Preciznije, u posljednjoj fazi samoregulacije učenja, odnosno u fazi samorefleksije, učenik nakon usporedbe svog postignuća s nekim standardom ili zadanim ciljem, traži razloge svog uspjeha ili neuspjeha. Ovisno o tome kojem uzroku učenik pripiše svoje školsko postignuće mijenjat će se njegovo očekivanje buduće školske uspješnosti, njegove emocionalne reakcije i njegovo buduće ponašanje. Ove promjene uključuju zadovoljstvo ili nezadovoljstvo sobom (svojim postignućem) i adaptivne (dovode do novih i boljih oblika samoregulacije) ili obrambene zaključke (dovode do izbjegavanja i odustajanja od učenja) o potrebnim promjenama na ponašajnom planu kako bi se postigao željeni cilj, odnosno, postignuće. Teorija pretpostavlja da kad ova, posljednja faza završi zadovoljstvom i kad su informacije koje učenik iz te faze dobija pozitivne, one potiču njegovu percepciju samoefikasnosti, očekivanja buduće uspješnosti, osobna uvjerenja o vrijednosti učenja i intrinzičnu motivaciju, pa će takav učenik vjerojatno nastaviti s ulaganjem napora u usavršavanje svoje izvedbe sve do ostvarenja postavljenih ciljeva. Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti da li se učenici različitih atribucijskih obrazaca razlikuju s obzirom na svoje školsko postignuće, samopoštovanje, samoefikasnost, percepciju akademske kontrole, ciljne orijentacije u učenju, uvjerenje o vrijednosti učenja i internalizirane, odnosno eksternalizirane poremećaje. Klaster analizom 147 srednjoškolaca podjeljeno je u četiri grupe s obzirom na atribucijske obrasce, odnosno, s obzirom na način kako uzrok svog školskog postignuća lociraju na kauzalnim dimenzijama internalnosti (lokusa), kontrolabilnosti i stabilnosti. Utvrđeno je da se ove četiri grupe značajno razlikuju s obzirom na svoje školsko postignuće, ciljnu orijentaciju na učenje, samopoštovanje, samoefikasnost, percepciju akademske kontrole, vrijednost koju pridaju učenju te s obzirom na izraženost internaliziranih poremećaja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
269-0092660-1430 - Psihosocijalni aspekti zdravlja djece i adolescenata
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Anita Vulić-Prtorić (autor)

Avatar Url Izabela Sorić (autor)

Avatar Url Lozena Ivanov (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sorić, Izabela; Vulić-Prtorić, Anita; Ivanov, Lozena
Komponente samoreguliranog učenja kod srednjoškolaca različitih atribucijskih obrazaca // Sažetci - 19. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Ljubotina, Damir ; Kamenov, Željka ; Mikac, Una ; Urch, Dražen (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 83-83 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Sorić, I., Vulić-Prtorić, A. & Ivanov, L. (2009) Komponente samoreguliranog učenja kod srednjoškolaca različitih atribucijskih obrazaca. U: Ljubotina, D., Kamenov, Ž., Mikac, U. & Urch, D. (ur.)Sažetci - 19. Dani Ramira i Zorana Bujasa.
@article{article, author = {Sori\'{c}, Izabela and Vuli\'{c}-Prtori\'{c}, Anita and Ivanov, Lozena}, year = {2009}, pages = {83-83}, keywords = {samoregulirano u\v{c}enje, kauzalne atribucije, motiviraju\'{c}a vjerovanja, internalizirani i eksternalizirani problemi}, isbn = {978-953-175-339-5}, title = {Komponente samoreguliranog u\v{c}enja kod srednjo\v{s}kolaca razli\v{c}itih atribucijskih obrazaca}, keyword = {samoregulirano u\v{c}enje, kauzalne atribucije, motiviraju\'{c}a vjerovanja, internalizirani i eksternalizirani problemi}, publisher = {Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Sori\'{c}, Izabela and Vuli\'{c}-Prtori\'{c}, Anita and Ivanov, Lozena}, year = {2009}, pages = {83-83}, keywords = {self-regulated learning, causal attribution, motivating beliefs, internal and external problems}, isbn = {978-953-175-339-5}, title = {Components of self-regulated learning in high school students with different attributional patterns}, keyword = {self-regulated learning, causal attribution, motivating beliefs, internal and external problems}, publisher = {Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font