Pregled bibliografske jedinice broj: 388636
Pedagoško-psihološko osposobljavanje učitelja u visokoškolskim ustanovama
Pedagoško-psihološko osposobljavanje učitelja u visokoškolskim ustanovama // Odgojne znanosti, 8 (2006), 2; 361-383 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 388636 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoško-psihološko osposobljavanje učitelja u visokoškolskim ustanovama
(The pedagogical-psychological faculty training of teachers)
Autori
Munjiza, Emerik, Lukaš, Mirko
Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 8
(2006), 2;
361-383
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
obrazovanje učitelja; struktura polaznika; osposobljenost učitelja
(teacher training; student structure; teacher competency)
Sažetak
Ovaj rad je na određeni način nastavak rad u kojem se razmatrao odnos pedagoško-psihološkog obrazovanja učitelja u učiteljskim školama. Autore je zanimalo kakvi su odnosi općeg, stručnog i pedagoško-psihološkog obrazovanja učitelja u višim i visokim ustanovama koje obrazuju učitelje. Za potrebe ovog rada analizirane su nastavne osnove: Nastavni plan i program za izvanredni studij na višim pedagoškim školama, Nastavni plan Pedagoške akademije Osijek iz 1970./71., Red predavanja za studente predmetne nastave u Osijeku 1976./7 i Red predavanja za studente razredne nastave u Osijeku 1977./78., Red predavanja Pedagoškog fakulteta iz 1989., Red predavanja za četverogodišnji studij razredne nastave 2003./4. i Red predavanja za studente Filozofskog fakulteta u Osijeku 2004./5. Obrazovanje učitelja za predmetnu i razrednu nastavu se diferenciralo po trajanju , a kasnije se izjednačilo po trajanju ali se razdvojilo po ustanovama. Pedagoško-psihološko obrazovanje učitelja za razrednu nastavu je dobilo na značajnosti i poraslo je u strukturi na prosječnih 20, 3%, bez metodičkog. Metodičko obrazovanje je u osposobljavanju učitelja za razrednu nastavu dobilo poseban značaj s prosječnim udjelom od 42, 7%. Znatno nepovoljnije stanje je u pedagoško-psihološkom obrazovanju učitelja za rad u predmetnoj nastavi osnovne škole i u srednjim školama. U ovom segmentu pedagoško-psihološko obrazovanje učitelja se permanentno smanjuje i sada iznosi svega 6%. Ovaj rezultat ukazuje na društveno-odgojni paradoks. Dok se odgojna problematika usložava pedagoško-psihološka osposobljenost učitelja se smanjuje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts