Pregled bibliografske jedinice broj: 388633
Metoda projekata u teorijsko-metodološkom okviru pedagogije pragmatizma
Metoda projekata u teorijsko-metodološkom okviru pedagogije pragmatizma // Napredak (Zagreb), 3 (2005), 146; 339-351 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 388633 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metoda projekata u teorijsko-metodološkom okviru pedagogije pragmatizma
(Project method in a theoretical-methodological framework of pragmatic pedagogy)
Autori
Munjiza, Emerik
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 3
(2005), 146;
339-351
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
projektna metoda; nastava usmjerena na učenika
(project method; pupil centered learning)
Sažetak
U nastavi usmjerenoj na učenike primjetljiv je ciklički interes. Svakih desetak godina intenzivira se ova vrsta nastave i odnosa, preispituju se prošle i postojeće i projektiraju se nove. Tako je u suvremenim uvjetima primjetljiv poseban interes za metodu projekata. Zbog suvremenog interesa i sigurnije buduće orijentacije autor je istražio izvornu metodu projekata. Metoda projekata je zapravo praktična realizacija pedagogije pragmatizma. Prema metodi projekata sva se nastava mora temeljiti na dječjim urođenim nagonima, nastava van toga niti ima smisla niti ima opravdanja. Na temelju urođenih sposobnosti izvode se i različite vrste projekata: konstruktivni, estetski, intelektualni i specifični. Metodu projekata moguće je uspješno provesti samo u uvjetima integrirane nastave ( koja se povijesno različito nazivala: koncentrirana, globalna, skupna, cjelovita ). Unutar metode projekata tijekom vremena razvile su se različite varijante: Dalton plan, Winetka plan, Brigadno laboratorijski sustav. Dok je metodološki-teleologijski okvir i diskutabilan, znatno je prihvatljiviji organizacijski okvir. Prema njemu metodu projekata moguće je realizirati kroz slijedeće etape: izbor problema, izrada plana, rad na izvorima, odgovor na problem, vidljiva korist i primjenjivost u praksi Solidno vladanje i poznavanje problema spriječiti će suvremena lutanja i zastranjivanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts