Pregled bibliografske jedinice broj: 386218
Interkulturalni odgoj i obrazovanje u učeničkom domu
Interkulturalni odgoj i obrazovanje u učeničkom domu // Različitosti su naše bogatstvo
Zagreb, Hrvatska, 2008. (pozvano predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, stručni)
CROSBI ID: 386218 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalni odgoj i obrazovanje u učeničkom domu
(Intercultural Education in Boarding School)
Autori
Hrvatić Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni
Skup
Različitosti su naše bogatstvo
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 17.11.2008. - 18.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
učenički dom; interkulturalni odgoj i obrazovanje; domski kurikulum
(Boarding School; Intercultural Education; Boarding school Curricullum)
Sažetak
Domski odgoj ne treba oponašati život u obitelji, niti može nadoknaditi njenu odgojnu funkciju. Odgojna praksa u domovima pretpostavlja primjenu različitih modela (prema mogućnostima i potrebama odgojenika), koji će se provoditi kroz demokratski, partnerski i pluralistički odnos. Složenost domskog odgoja proizlazi iz specifičnog ustroja domova, njihove pedagoške, psihološke i socijalne orijentacije, koja tek u kontekstu kurikularnog pristupa može doći do punog izražaja. Koncepcija interkulturalnoga odgoja i obrazovanja u domu ovisit će, u velikoj mjeri, od strukture interkulturalnog kurikuluma, a prema kulturnoj integraciji, implementaciji u odgojno-obrazovnoj praksi i interkulturalnoj domskoj zajednici. U prostoru između sudjelovanja/uključivanja i učenja "živjeti zajedno" omogućeno je nastajanje i djelovanje interkulturalne domske zajednice. Kako bi se interkulturalni proces neposredno provodio/zaživio, uz obrazovnu komponentu neophodna je odgojna. Učenički dom prestaje biti samo mjesto stjecanja interkulturalnih spoznaja, već kontinuiranog "učenja" (su)života, suradnje, tolerancije, ravnopravnosti... u kojem neposredno sudjeluju učenici, odgojitelji, roditelji i okružje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Neven Hrvatić
(autor)