Pregled bibliografske jedinice broj: 385616
Zaštita potrošača i politika tržišnog natjecanja
Zaštita potrošača i politika tržišnog natjecanja, 2009., doktorska disertacija, Pravni fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 385616 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zaštita potrošača i politika tržišnog natjecanja
(Consumer Protection and Competition Policy)
Autori
Pošćić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Pravni fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
10.02
Godina
2009
Stranica
267
Mentor
Petrović, Siniša
Ključne riječi
zaštita potrošača; tržišno natjecanje; zabranjeni sporazumi; blagostanje potrošača; zlouporaba vladajućeg položaja
(consumers’ protection; competition; forbidden agreements; consumers’ welfare; abuse of ruling position)
Sažetak
Doktorsko istraživanje se usredotočuje na ispitivanje povezanosti i proturječnosti između prava zaštite potrošača i politike tržišnog natjecanja. Istraživanje se temelji na tezi kako je pravo tržišnog natjecanja jedan od oblika zaštite potrošača. Pravila koja sprečavaju sporazumijevanje među poduzećima i kontroliraju antikompetitivne i eksploatacijske zlouporabe predstavljaju učinkovit program zaštite potrošača. Temelj europskog prava tržišnog natjecanja predstavljaju članci 81. i 82. Ugovora o EZ-u. Zabranjuju se sporazumi među poduzetnicima kojima se ograničavaju slobodno tržišno natjecanje i utječu na trgovinu među državama članicama. Iznimno, oni će se dopustiti ako stranke dokažu kako njime nastaju određene produktivne učinkovitosti koje se prelijevaju na potrošače. Analizom odluka Europske komisije pokušava se pronaći zajedničke karakteristike i načela u utvrđivanju blagostanja potrošača. Primjenjuje se test odmjeravanja učinaka uz primjenu ekonomskih teorija kojima se s dovoljnom sigurnošću i preciznošću mora pokazati koje su konkretne prednosti sporazuma i na koji način se manifestiraju na potrošače. Zlouporaba vladajućeg položaja ima negativne posljedice na kompetitivnu strukturu tržišta pri čemu se pojedini oblici zlouporabe neposredno ili posredno manifestiraju na potrošače. Ispituju se prakse koje neposredno štete potrošačima, ali i one koje im štete posredno tako što utječu na učinkovitu strukturu tržišta. Zaključuje se kako politika tržišnog natjecanja i zaštita potrošača pružaju adekvatnu zaštitu interesima potrošača. Dok pravila tržišnog natjecanja štite ekonomske interese potrošača, pravilima zaštite potrošača usvajaju se specifične protektivne mjere usmjerene na zaštitu u onim situacijama kada pravila tržišnog natjecanja nisu dovoljna.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pravo
POVEZANOST RADA
Projekti:
115-1151212-2638 - Mehanizmi efikasnog rješavanja domaćih i međunarodnih potrošačkih sporova (Tomljenović, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Pravni fakultet, Rijeka