Pregled bibliografske jedinice broj: 385595
Politika izvedbe, izvedba politike
Politika izvedbe, izvedba politike // Dani hvarskog kazališta. Nazbilj i nahvao: etičke suprotnosti u hrvatskoj književnosti i kazalištu od Marina Držića do naših dana / Batušić, Nikola ; Bogišić, Rafo ; Pavličić, Pavao ; Moguš, Milan (ur.).
Zagreb : Split: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Književni krug Split, 2009. str. 302-320
CROSBI ID: 385595 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Politika izvedbe, izvedba politike
(Performance Politics, Politics Performance)
Autori
Petlevski, Sibila
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Dani hvarskog kazališta. Nazbilj i nahvao: etičke suprotnosti u hrvatskoj književnosti i kazalištu od Marina Držića do naših dana
Urednik/ci
Batušić, Nikola ; Bogišić, Rafo ; Pavličić, Pavao ; Moguš, Milan
Izdavač
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Književni krug Split
Grad
Zagreb : Split
Godina
2009
Raspon stranica
302-320
ISBN
978-953-154-870-0
Ključne riječi
spektakl, heterotopija, intelektualni angažman, nazbilj-nahvao, gesta, društvo spektakla, Marin Držić, Michel Foucault, Giorgio Agamben, Guy Debord
(spectacle, heterotopia, intellectual engagement, nazbilj-nahvao, geste, society of spectacle, Marin Držić, Michel Foucault, Giorgio Agamben, Guy Debord)
Sažetak
Polazište ovoga rada je u propitivanju mogućnosti kulturološkog, „ političnog“ čitanja Prologa Dugog Nosa iz pozicija dramaturgije izvedbe. Predlaže se proširenje pojma kazališna predstava pojmom spektakl kako bi se tvorba događaja koji je u temelju spektakla, a odvija se u kontekestu dubrovačkog urbsa, sagledala istodobno i kao dramatološki i kao sociološki proces. Nadalje, predlaže se, s obzirom na odabrani primjer, proširenje pojma metatekstualno pojmom metateatarsko, te zamjena pojma utopija Faucaultovim pojmom heterotopija. U uvodnome dijelu teksta raščlanjuju se različiti interpretacijski modeli u pristupu i pokušajima povijesno- političkih i aktualno-političkih tumačenja Držićeve tipologije ljudi „ nazbilj“ i ljudi „ nahvao“ . Obrađuju se i izvedbenoteorijski aspekti pojma „ intelektualna odgovornost“ na razmeđu Foucaultove podjele intelektualne tradicije na, s jedne strane, univerzalnu intelektualnu tradiciju koja operira u supra- historijskom polju prava, samilosti i zakona promatranih kao bezvremenske kategorije i, s druge strane, na „ specifičnu“ intelektualnu tradiciju koja ulazi u sukob s vlašću u svakodnevnome životu - konkretno i materijalno. Završni dio rada posvećen je paralelama Agamben-Debord i „ učitavanju“ Debordovih ideja u Držićevu prološku heterotopiju. Glavna teza rada je da se intelektualna odgovornost u čitanju (postavljanju) Dunda Maroja ostvaruje iz pozicije recipijenta ugrađene u prološku dramaturgiju, i to kao ekstratekstualna vrijednost proizvedena iz teksta samoga, heterotopijskim zrcaljenjem “ onoga tamo” i “ ovoga ovdje” .
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija, Filologija, Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
264-2641300-2640 - Hrvatska kazališna režija (Batušić, Nikola, MZOS ) ( CroRIS)
264-1890666-2646 - Diskurzivni identitet u izvedbenim umjetnostima; tijela, osobe, intersubjekti (Petlevski, Sibila, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Akademija dramske umjetnosti, Zagreb
Profili:
Sibila Petlevski
(autor)