Pregled bibliografske jedinice broj: 385439
Društveni softver u mrežnim odnosima s javnošću - Novi izazovi u korporativnoj komunikaciji
Društveni softver u mrežnim odnosima s javnošću - Novi izazovi u korporativnoj komunikaciji // Hum (Mostar), 4 (2008), 314-331 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 385439 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Društveni softver u mrežnim odnosima s javnošću - Novi izazovi u korporativnoj komunikaciji
(Social Software in online public relations - New challenges in corporate communication)
Autori
Tomić, Zoran ; Milas, Zdeslav ; Kapulica, Mario
Izvornik
Hum (Mostar) (1840-233X) 4
(2008);
314-331
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
odnosi s javnošću ; mrežna komunikacija ; korporativna komunikacija ; društveni softver ; digitalna reputacija ; mediji
(public relations ; online communication ; corporate communication ; social software ; digital reputation ; media)
Sažetak
Prije petnajst godina pojavom interneta stvorene su nove strukture javne komunikacije koje dopunjavaju tradicionalne medijske mehanizme dovodeći u isto vrijeme njihovu dominaciju u pitanje. Rasprostranjenost interneta stavilo je korporativnu komunikaciju pred nove izazove: mrežna komunikacija u tome kontekstu preuzima suodgovornost za digitalnu reputaciju, a ona je postala činitelj stvaranja vrijednosti. Stvoreni su izazovi i šanše za komunikacijski menadžment na mreži, ona omogućuje izravne i nefiltrirane odnose s raznim dionicima. No, mrežna komunikacija ima svoja vlastita pravila, nove javnosti razlikuju se od klasičnih javnosti ne samo po virtualnosti nego i po vlastitim pravilima pozornosti i po stilovima. Uloga vratara igra znatno manju ulogu negoli u klasičnim medijima. S nastankom društvenog softvera stvoreni su novi oblici mrežne komunikacije. To su ponajprije blogovi, podcast, RSS i wiki koji mogu proširiti komunikativni prostor djelovanja korporacije. S pojavom web- stranica nastao je prvi tip online odnosa s javnošću, digitalizirani PR. Uz mogućnost povratnog kanala stvoren je drugi tip, internet- PR, no oba tipa su monološka. S pojavom društvenog softvera 2005. godine nastaje treći tip nazvan Cluetrain-PR. On je dijaloškoga karaktera, a cilj mu je postizanje međusobnoga razumijevanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti