Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 385262

Upravljanje znanjem u velikim hrvatskim poduzećima


Vidović, Maja
Upravljanje znanjem u velikim hrvatskim poduzećima, 2008., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 385262 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Upravljanje znanjem u velikim hrvatskim poduzećima
(Knowledge management in large Croatian companies)

Autori
Vidović, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
08.07

Godina
2008

Stranica
194

Mentor
Pološki Vokić, Nina

Ključne riječi
upravljanje znanjem; znanje; tacitno znanje; eksplicitno znanje; kreiranje znanja; prenošenje znanja; čimbenici koji utječu na upravljanje znanjem; proces upravljanja znanjem; strategija upravljanja znanjem; kultura znanja; radnik znanja; zajednice prakse; direktor upravljanja znanjem; posao znanja; osobno upravljanje znanjem; intelektualni kapital; učeća organizacija
(Knowledge management; Knowledge; Tacit knowledge; Explicit knowledge; Knowledge creation; Knowledge distribution; Key factors that influence knowledge management; Knowledge management process; Knowledge management strategy; Knowledge culture; Knowledge worker; Communities of practice; Chief Knowledge Officer; CKO; Knowledge work; Personal knowledge management; Intellectual capital; Learning organization)

Sažetak
Svrha magistarskog rada pod naslovom „ Upravljanje znanjem u velikim hrvatskim poduzećima“ je aktualizacija ove važne teme u hrvatskom suvremenom poslovnom svijetu te sistematizacija pristupa, misli i istraživanja u ovom mladom području koje se brzo razvija, a koje je u Hrvatskoj još na samom početku svojeg razvoja. Znanstveni doprinos rada ogleda se u razvoju metodologije za istraživanje upravljanja znanjem kao i prvom sustavnom pokušaju istraživanja te prakse u Hrvatskoj. Magistarski rad imao je dva osnovna cilja: (1) opis karakteristika uspješnog upravljanja znanjem u poduzeću te (2) razvoj i primjena metodologije za istraživanje prakse upravljanja znanjem. Navedeni ciljevi ostvarivani su na osnovi detaljnog pregleda i strukturiranog prikaza relevantne domaće i strane literature te kroz provedeno empirijsko istraživanje. Na temelju teorijskog i empirijskog dijela rada osnovni ciljevi su u potpunosti ostvareni. Konkretno, (1) koncept upravljanja znanjem sa svojim karakteristikama i specifičnostima prikazan je u teorijskom dijelu rada. Prvo je definiran sam pojam znanja te su naznačene njegove kategorije i karakteristike, a zatim prikazano cjelovito određenje upravljanja znanjem kroz njegovu definiciju, opis generacija odnosno faza upravljanja znanjem, navođenje koristi od upravljanja znanjem, prikazivanje koncepata srodnih s upravljanjem znanjem – učeća organizacija i intelektualni kapital, te sažeto navođenje dosadašnjih istraživanja u području upravljanja znanjem. Nadalje, dan je opis aktivnosti koje čine upravljanje znanjem, strategija i barijera upravljanju znanjem. Konačno, definirani su i ključni čimbenici koji utječu na uspješnost samog upravljanja znanjem – infrastruktura upravljanja znanjem, organizacijska kultura za upravljanje znanjem, nositelji upravljanja znanjem, informacijska tehnologija za upravljanje znanjem i mjerenje korisnosti upravljanja znanjem. (2) Razvijen je upitnik za istraživanje prakse upravljanja znanjem kroz praćenje čimbenika koji utječu na upravljanje znanjem i prilagođen upitnik za istraživanje percepcija zaposlenih vezanih uz praksu upravljanja znanjem. Upitnici su primijenjeni u velikim hrvatskim poduzećima što je omogućilo definiranje konkretnih karakteristika upravljanja znanjem u njima, dok je upitnik za istraživanje percepcija zaposlenih osim na zaposlenima iz poduzeća u uzorku istraživanja primijenjen i na zaposlenima iz raznih poduzeća u Hrvatskoj. Primarnim istraživanjem su se provjeravale četiri osnovne hipoteze: H1: velika hrvatska poduzeća su u prvoj fazi upravljanja znanjem, H2: velika hrvatska poduzeća značajno više upravljaju eksplicitnim nego tacitnim znanjem, H3: postoje značajne razlike između percepcija zaposlenih i stvarne prakse upravljanja znanjem u velikim hrvatskim poduzećima, te H4: razvijenost upravljanja znanjem povezana je s uspješnosti poduzeća. Nakon provedene analize utvrđeno je kako se dvije hipoteze mogu prihvatiti (hipoteze H1 i H2), a dvije hipoteze se trebaju odbaciti (hipoteza H3 i H4).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nina Pološki Vokić (mentor)

Avatar Url Maja Vidović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vidović, Maja
Upravljanje znanjem u velikim hrvatskim poduzećima, 2008., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
Vidović, M. (2008) 'Upravljanje znanjem u velikim hrvatskim poduzećima', magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Vidovi\'{c}, Maja}, year = {2008}, pages = {194}, keywords = {upravljanje znanjem, znanje, tacitno znanje, eksplicitno znanje, kreiranje znanja, preno\v{s}enje znanja, \v{c}imbenici koji utje\v{c}u na upravljanje znanjem, proces upravljanja znanjem, strategija upravljanja znanjem, kultura znanja, radnik znanja, zajednice prakse, direktor upravljanja znanjem, posao znanja, osobno upravljanje znanjem, intelektualni kapital, u\v{c}e\'{c}a organizacija}, title = {Upravljanje znanjem u velikim hrvatskim poduze\'{c}ima}, keyword = {upravljanje znanjem, znanje, tacitno znanje, eksplicitno znanje, kreiranje znanja, preno\v{s}enje znanja, \v{c}imbenici koji utje\v{c}u na upravljanje znanjem, proces upravljanja znanjem, strategija upravljanja znanjem, kultura znanja, radnik znanja, zajednice prakse, direktor upravljanja znanjem, posao znanja, osobno upravljanje znanjem, intelektualni kapital, u\v{c}e\'{c}a organizacija}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Vidovi\'{c}, Maja}, year = {2008}, pages = {194}, keywords = {Knowledge management, Knowledge, Tacit knowledge, Explicit knowledge, Knowledge creation, Knowledge distribution, Key factors that influence knowledge management, Knowledge management process, Knowledge management strategy, Knowledge culture, Knowledge worker, Communities of practice, Chief Knowledge Officer, CKO, Knowledge work, Personal knowledge management, Intellectual capital, Learning organization}, title = {Knowledge management in large Croatian companies}, keyword = {Knowledge management, Knowledge, Tacit knowledge, Explicit knowledge, Knowledge creation, Knowledge distribution, Key factors that influence knowledge management, Knowledge management process, Knowledge management strategy, Knowledge culture, Knowledge worker, Communities of practice, Chief Knowledge Officer, CKO, Knowledge work, Personal knowledge management, Intellectual capital, Learning organization}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font