Pregled bibliografske jedinice broj: 381484
Slika osoba treća životne dobi u reklamama na javnoj i komercijalnoj televiziji u republici Hrvatskoj
Slika osoba treća životne dobi u reklamama na javnoj i komercijalnoj televiziji u republici Hrvatskoj // Andragoški glasnik, 22 (2009), 1; 37-44 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 381484 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slika osoba treća životne dobi u reklamama na javnoj i komercijalnoj televiziji u republici Hrvatskoj
(Presentation of elderly in commercials on public and commercial television in The Republic of Croatia)
Autori
Rajić, Višnja ; Megla, Ana ; Hodak, Ivana
Izvornik
Andragoški glasnik (1331-3134) 22
(2009), 1;
37-44
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
treća životna dob; mediji; reklame; stereotipi; televizija
(elderly; media; commercials stereotype; television)
Sažetak
Unatoč činjenici da populacija diljem svijeta stari, te da osobe treće životne dobi (starije od 65 godina) čine sve veći udio u istoj, slika koju mediji prenose o osobama treće životne dobi je puna stereotipa i diskriminirajuća. Ideal mladosti ljepote u potpunosti se nametnuo podržavajući stereotipeu kojima se osobe treće životne dobi doživljavaju kao slabe, krhke, bolesne i gotovo nepoželjne u medijima. U istraživanju provedenom u svibnju 2008. godine praćen je televizijski program sedam dana u udarnom terminu (19:00 do 21:00 h). Kodirane su reklame i promidžbeni program na prvom programu HRT-a kao javne televizije i RTL-a kao komercijalne televizije. U tom periodu kodirano je ukupno 570 reklama. Promatrana je učestalost pojavljivanja osoba treće životne dobi, njihove uloge koje imaju u reklami (glavne ili sporedne), te okružje u kojem se pojavljuju. Na programu HRT 1 prikazane su 164 reklame, dok je na RTL-u prikazane 406 reklama. Dobiveni podatci pokazuju da nema statistički značajne razlike u zastupljenosti reklama u kojima se pojavljuju osobe treće dobi između javne i komercijalne televizije. Isto tako neznatan je udio reklama u kojima se pojavljuju osobe treće životne dobi (svega 7%). Reklame u kojim se pojavljuju osobe treće životne dobi još uvijek prikazuju stereotipe o toj skupini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1692 - Učenje otkrivanjem i istraživanjem u nastavi prirode i društva (Vijtiuk, Nada, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Višnja Rajić
(autor)