Pregled bibliografske jedinice broj: 381463
(Ne)uspješno studiranje: osobni izbor ili posljedica hrvatskoga sustava visokoga školstva
(Ne)uspješno studiranje: osobni izbor ili posljedica hrvatskoga sustava visokoga školstva // Sociologija i prostor, 46 (2008), 3-4; 241-264 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 381463 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
(Ne)uspješno studiranje: osobni izbor ili posljedica hrvatskoga sustava visokoga školstva
((Un)successful Studies: Personal Choice or Consequence of the University Education System in Croatia)
Autori
Bouillet, Dejana ; Gvozdanović, Anja
Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 46
(2008), 3-4;
241-264
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni
Ključne riječi
studenti Zagrebačkoga sveučilišta; Bolonjski proces; učinkovitost studiranja; sustav visokoga školstva
(students from the University of Zagreb; the Bologna process; efficient studying; the higher education system)
Sažetak
Ovaj je rad usmjeren analizi načina na koji studenti doživljavaju hrvatski sustav visokoga obrazovanja i činitelje (ne)uspješnoga studiranja, temeljem kvalitativnoga istraživanja provedenoga u kontekstu širega istraživanja obilježja hrvatskih studenata kao društvene elite u nastajanju. Svrha rada je sadržana u analizi načina na koji studenti doživljavaju hrvatski sustav visokoga obrazovanja i činitelje (ne) uspješnoga studiranja putem ispitivanja načina na koji studenti doživljavaju Bolonjski proces i utvrđivanja činitelja koje studenti smatraju odgovornima za uspješan, odnosno neuspješan završetak studija. Istraživanjem su provjerene tri hipoteze. Prvom se hipotezom pretpostavlja da studenti prema sustavu visokoga školstva izražavaju visoku razinu kritičnosti, pri čemu je njihovo nezadovoljstvo uvjetovano različitim činiteljima. Drugom se hipotezom pretpostavlja da studenti neuspješnost studiranja pretežno objašnjavaju individualnim obilježjima studenata u kombinaciji s nepovoljnim uvjetima studiranja. Trećom je hipotezom pretpostavljeno da su okolnosti vezane uz doživljaj sustava visokoga školstva i činitelje studiranja ovisni o socijalnim obilježjima studenata. Rezultati podržavaju prvu i drugu hipotezu, dok potvrda treće hipoteze iziskuje daljnja kvantitativna istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
100-1001172-1069 - Hrvatski studenti u europskom kontekstu: društvena elita u nastajanju (Ilišin, Vlasta, MZO ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Geobase
- Sociological Abstracts
- World Agricultural Economics and Rural Sociology Abstracts
- Agricola
- Agris
- Cab Abstracts
- Global Health
- Edina