Pregled bibliografske jedinice broj: 381029
Struktura inozemnih gostiju u Hrvatskoj 2007. godine i usporedba s 1987. godinom
Struktura inozemnih gostiju u Hrvatskoj 2007. godine i usporedba s 1987. godinom // Turizam : znanstveno-stru� � opis, 56 (2008), 2; 232-233 (podatak o recenziji nije dostupan, prikaz, stručni)
CROSBI ID: 381029 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Struktura inozemnih gostiju u Hrvatskoj 2007. godine i usporedba s 1987. godinom
(Structure of foreign guests in Croatia in 2007 and comparison with 1987)
Autori
Hendija, Zvjezdana
Izvornik
Turizam : znanstveno-stru� � opis (0494-2639) 56
(2008), 2;
232-233
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prikaz, stručni
Ključne riječi
turizam; obilježja inozemnih turista; Hrvatska
(tourism; structure of foreign guests; Croatia)
Sažetak
Inozemni turisti ostvarili su u Hrvatskoj 2007. godine u komercijalnim smještajnim kapacitetima (bez luka nautičkog turizma) 48, 3 milijuna noćenja. Rekordan rezultat u hrvatskome inozemnom turizmu ostvaren je prije dva desetljeća, 1987. godine kada je ostvareno 59, 8 milijuna noćenja. Danas je dostignuto 81 posto toga rezultata. Tijekom protekla dva desetljeća turisti iz Njemačke i Slovenije bili su naši najlojalniji gosti i zauzimali su vodeću poziciju na tržištu. Vodeće inozemno tržište u Hrvatskoj stalno je Njemačka, ali se udio toga tržišta postepeno smanjuje. Drugo tržište po važnosti za hrvatski turizam jest Slovenija, čiji se udio u inozemnom turizmu ne mijenja. U odnosu na 1987. godinu kada su turisti iz Srbije i Velike Britanije zauzimali visoko treće i četvrto mjesto u hrvatskomu inozemnom turizmu, danas ta tržišta zauzimaju 20. i 12. mjesto po važnosti. Treće tržište po važnosti danas je Italija, za koje je karakterističan trend povećanja udjela, a još veće povećanje udjela ostvaruje danas četvrto tržište po važnosti, Češka. Austrija je nama tradicionalno lojalno tržište i konstantno zauzima peto mjesto. Deset vodećih inozemnih tržišta u Hrvatskoj danas (2007. godine) su Njemačka, Slovenija, Italija, Češka, Austrija, Nizozemska, Madžarska, Slovačka, Poljska i Francuska, koja zajedno sudjeluju s 81% u inozemnim noćenjima. Glavni uzroci promjene strukture gostiju ne leže samo u socio-političkim (specifičnim uvjetima za Hrvatsku) već i u globalnim promjenama na emitivnim turističkim tržištima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
126-0000000-3347 - Mjerenje važnosti utjecaja turizma na gospodarstvo Hrvatske (Čorak, Sanda, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za turizam, Zagreb
Profili:
Zvjezdana Hendija
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- C.I.R.E.T.
- C.A.B
- TTRA
- Cabell’
- s Directory
- Social Planning/Policy & Development Abstracts
- EBSCO
- IBZ
- IBR
- IBR - CD-ROM
- EMBASE, Elsevier Geo Abstracts