Pregled bibliografske jedinice broj: 380951
Eksperimentalni dizajn u vrednovanju učinkovitosti sustava e-učenja
Eksperimentalni dizajn u vrednovanju učinkovitosti sustava e-učenja, 2008., diplomski rad, Fakultet prirodoslovno - matematičkih znanosti, Split
CROSBI ID: 380951 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Eksperimentalni dizajn u vrednovanju učinkovitosti sustava e-učenja
(Experimental design in evaluating efficiency e-learning system)
Autori
Raos, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fakultet prirodoslovno - matematičkih znanosti
Mjesto
Split
Datum
10.09
Godina
2008
Stranica
73
Mentor
Stankov, Slavomir
Neposredni voditelj
Grubišić, Ani
Ključne riječi
eksperimentalni dizajn; kvazi-eksperimentalni dizajn; slučajna raspodjela; valjanost eksperimenta; unutarnja valjanost; vanjska valjanost; eksperimentalna pogreška; odstupanje; ponavljanje; slijepi pokus; dvostruko slijepi pokus
(experimental design; quasi-experimental design; randomization; experimental validity; internal validity; external validity; experimental error; bias; replication; blind trial; double blind trial)
Sažetak
U znanosti je dokazivanje uzročno-posljedičnih veza jedna od temeljnih zadaća, ali se ne ostvaruje nimalo jednostavno. Upravo zbog te teškoće u dokazivanju uzročno-posljedičnih veza nastao je veliki broj istraživačkih metoda kojima se nastoji objasniti ili, što je još važnije, dokazati odnos uzroka i posljedica određenih fenomena. Na temelju spoznaja iz literature dali smo pregled cjelokupne podijele tih istraživačkih metoda, odnosno istraživačkih dizajna. Klasificirali smo istraživačke dizajne u tri osnovne skupine: eksperimentalni dizajn, kvazi-eksperimentalni dizajn i ne-eksperiment. Zbog svoje značajnosti, posebno smo izdvojili eksperimentalni dizajn. Naveli smo i opisali sve etape njegovog izvođenja, osnovne principe te pojam eksperimentalne pogreške. Sa ciljem utvrđivanja učinkovitostii korištenja sustava xTEx-Sys u primarnom obrazovanju proveli smo dva eksperimenta uz parcijalna ispitivanja u OS Gradac, Gradac nad učenicima šestog i osmog razreda iz područnog znanja iz matematike (geometrija). U eksperimentu je sudjelovalo ukupno 36 učenika u razdoblju od 23.04.2007.g. do 14.06.2007.g. Učenici su se poučavali na sustavu xTEx-Sys, ispunjavali su dvije ankete, pisali inicijalni test, međutest i završni test.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
177-0361994-1996 - Oblikovanje i vrednovanje inteligentnih sustava e-učenja. (Žitko, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split