Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 380946

Učenje otkrivanjem u okruženju simulacije


Papić, Ivana
Učenje otkrivanjem u okruženju simulacije, 2008., diplomski rad, Fakultet prirodoslovno - matematičkih znanosti, Split


CROSBI ID: 380946 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učenje otkrivanjem u okruženju simulacije
(Discovery learning in a simulation environment)

Autori
Papić, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Fakultet prirodoslovno - matematičkih znanosti

Mjesto
Split

Datum
14.10

Godina
2008

Stranica
75

Mentor
Stankov, Slavomir

Ključne riječi
učenje otkrivanjem; simulacija; inteligentni tutorski sustav; autorski sustav; teorije učenja
(discovery learning; simulation; intelligent tutoring system; authoring system; learning theories)

Sažetak
Simulacija je model nekog sustava s kojim je moguće upravljati. Uz pomoć simulacije učenici mogu učiti o tom sustavu, te provoditi istraživanja nad njim, odnosno mogu učiti otkrivanjem informacija o prikazanom sustavu i veza među njima. Učenje otkrivanjem temelji se na kognitivističkoj teoriji Jeroma Brunera, a pretpostavlja da učenici brže i bolje uče ako sami otkrivaju nove informacije. Izrada simulacije koja bi bila prikladna za upotrebu u nastavi zahtjeva određene vještine i znanja koja većini nastavnika nedostaje. S druge strane, nastavnicima je potrebna određena doza fleksibilnosti sa sadržajima koje koriste, pa bi bilo idealno kad bi te sadržaje bili u mogućnosti sami nadograđivati. Rješenje ovih potreba bio bi autorski sustav koji bi omogućio izradu računalnih simulacija prikladnih za primjenu u procesu učenja otkrivanjem. U ovom radu prikazan je primjer takvog sustava – SIMQUEST – autorski sustav koji omogućuje potporu u svakom koraku izrade simulacije, od izrade i oblikovanja modela simulacije do povezivanja dijelova simulacije u cjelinu. Ako se SIMQUEST aplikacije moguće promatraju kao pomoć pri učenju otkrivanjem, tada kao ciljanog korisinika vidimo učenika. No, ako SIMQUEST promatramo kao cjeloviti sustav koji omogućuje izradu aplikacija za pomoć pri učenju otkrivanjem, ciljani korisnik je tada autor koji izrađuje SIMQUEST aplikacije. Stoga su u radu prikazane sve aktivnosti i alati koje autor može koristiti u okruženju za izradu aplikacije, te aktivnosti i alati koje su dostupne učeniku u okruženju za učenje. Kao primjer primjene sustava SIMQUEST u nastavi matematike dan je pregled aplikacije izrađene pomoću sustava SIMQUEST, koja predstavlja nastavnu cjelinu Jednadžbe, sa primjenom u fizici.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Računarstvo



POVEZANOST RADA


Projekti:
177-0361994-1996 - Oblikovanje i vrednovanje inteligentnih sustava e-učenja. (Žitko, Branko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Slavomir Stankov (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Papić, Ivana
Učenje otkrivanjem u okruženju simulacije, 2008., diplomski rad, Fakultet prirodoslovno - matematičkih znanosti, Split
Papić, I. (2008) 'Učenje otkrivanjem u okruženju simulacije', diplomski rad, Fakultet prirodoslovno - matematičkih znanosti, Split.
@phdthesis{phdthesis, author = {Papi\'{c}, Ivana}, year = {2008}, pages = {75}, keywords = {u\v{c}enje otkrivanjem, simulacija, inteligentni tutorski sustav, autorski sustav, teorije u\v{c}enja}, title = {U\v{c}enje otkrivanjem u okru\v{z}enju simulacije}, keyword = {u\v{c}enje otkrivanjem, simulacija, inteligentni tutorski sustav, autorski sustav, teorije u\v{c}enja}, publisherplace = {Split} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Papi\'{c}, Ivana}, year = {2008}, pages = {75}, keywords = {discovery learning, simulation, intelligent tutoring system, authoring system, learning theories}, title = {Discovery learning in a simulation environment}, keyword = {discovery learning, simulation, intelligent tutoring system, authoring system, learning theories}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font