Pregled bibliografske jedinice broj: 380946
Učenje otkrivanjem u okruženju simulacije
Učenje otkrivanjem u okruženju simulacije, 2008., diplomski rad, Fakultet prirodoslovno - matematičkih znanosti, Split
CROSBI ID: 380946 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenje otkrivanjem u okruženju simulacije
(Discovery learning in a simulation environment)
Autori
Papić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fakultet prirodoslovno - matematičkih znanosti
Mjesto
Split
Datum
14.10
Godina
2008
Stranica
75
Mentor
Stankov, Slavomir
Ključne riječi
učenje otkrivanjem; simulacija; inteligentni tutorski sustav; autorski sustav; teorije učenja
(discovery learning; simulation; intelligent tutoring system; authoring system; learning theories)
Sažetak
Simulacija je model nekog sustava s kojim je moguće upravljati. Uz pomoć simulacije učenici mogu učiti o tom sustavu, te provoditi istraživanja nad njim, odnosno mogu učiti otkrivanjem informacija o prikazanom sustavu i veza među njima. Učenje otkrivanjem temelji se na kognitivističkoj teoriji Jeroma Brunera, a pretpostavlja da učenici brže i bolje uče ako sami otkrivaju nove informacije. Izrada simulacije koja bi bila prikladna za upotrebu u nastavi zahtjeva određene vještine i znanja koja većini nastavnika nedostaje. S druge strane, nastavnicima je potrebna određena doza fleksibilnosti sa sadržajima koje koriste, pa bi bilo idealno kad bi te sadržaje bili u mogućnosti sami nadograđivati. Rješenje ovih potreba bio bi autorski sustav koji bi omogućio izradu računalnih simulacija prikladnih za primjenu u procesu učenja otkrivanjem. U ovom radu prikazan je primjer takvog sustava – SIMQUEST – autorski sustav koji omogućuje potporu u svakom koraku izrade simulacije, od izrade i oblikovanja modela simulacije do povezivanja dijelova simulacije u cjelinu. Ako se SIMQUEST aplikacije moguće promatraju kao pomoć pri učenju otkrivanjem, tada kao ciljanog korisinika vidimo učenika. No, ako SIMQUEST promatramo kao cjeloviti sustav koji omogućuje izradu aplikacija za pomoć pri učenju otkrivanjem, ciljani korisnik je tada autor koji izrađuje SIMQUEST aplikacije. Stoga su u radu prikazane sve aktivnosti i alati koje autor može koristiti u okruženju za izradu aplikacije, te aktivnosti i alati koje su dostupne učeniku u okruženju za učenje. Kao primjer primjene sustava SIMQUEST u nastavi matematike dan je pregled aplikacije izrađene pomoću sustava SIMQUEST, koja predstavlja nastavnu cjelinu Jednadžbe, sa primjenom u fizici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
177-0361994-1996 - Oblikovanje i vrednovanje inteligentnih sustava e-učenja. (Žitko, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split
Profili:
Slavomir Stankov
(mentor)