Pregled bibliografske jedinice broj: 379933
Sociokulturni aspekti potrošnje, potrošačke kulture i društva
Sociokulturni aspekti potrošnje, potrošačke kulture i društva // Društvena istraživanja, 98 (2008), 6; 953-974 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 379933 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sociokulturni aspekti potrošnje, potrošačke kulture i društva
(Sociocultural Aspects of Consumption, Consumer Culture and Society)
Autori
Čolić, Snježana
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 98
(2008), 6;
953-974
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
potrošnja; potrošačka kultura; potrošačko društvo; slobodno tržište; modernost; protestantska etika
(consumption; consumer culture; consumer society; free market; modernity; Protestant ethic)
Sažetak
Autorica u radu analizira sociokulturne aspekte potrošnje, potrošačke kulture i društva. S obzirom na to da se vrijednosti iz područja potrošnje prelijevaju u druga područja društvenoga djelovanja, može se zaključiti da je moderno društvo in totum potrošačka kultura, a ne samo u svojim specifično potrošačkim aktivnostima. Jedna od temeljnih teza rada jest da je problem objašnjavanja potrošačke revolucije, a time i nastanka suvremene potrošačke kulture i društva, povezan s ključnim pitanjem u sociologiji – pitanjem sudbine protestantske etike. Napuštanjem protestantske etike ostao je samo hedonizam, koji je postao kulturno opravdanje kapitalizma. Potrošačka kultura vezana je uz modernost u cjelini i uz glavne vrijednosti, prakse i institucije koje definiraju zapadnu modernost, kao što su izbor, individualizam i prije svega tržišni odnosi. Tržište je glavna odrednica potroščke kulture. S druge strane, potrošnja se iskazuje kao povlašteno mjesto autonomije značenja, subjektivnosti, privatnosti i slobode. Za kritičare potrošačke kulture ona se može promatrati ne kao individualno oslobođenje, nego kao anomija, ne kao društveni napredak, nego kao patologija. Nadalje, analiziraju se neki suvremeni pristupi potrošnji, potrošačkoj kulturi i društvu, pri čemu se naglašava činjenica da su svijet robe i njezina načela strukturiranja ključni za razumijevanje suvremenoga društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941560-1549 - Kulture konzumerizma i održivosti: globalni izazovi socio-kulturnom razvoju RH (Čolić, Snježana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Snježana Čolić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- SocalSciSearch
- Research Alert
- IBSS