Pregled bibliografske jedinice broj: 379642
Proces druge individuacije i rani adolescentni razvoj
Proces druge individuacije i rani adolescentni razvoj // Deontologija učitelja / Kadum, Vladimir (ur.).
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2007. str. 235-250 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 379642 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Proces druge individuacije i rani adolescentni razvoj
(The process of the second individuation and early adolescent development)
Autori
Špelić, Aldo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Deontologija učitelja
/ Kadum, Vladimir - Pula : Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2007, 235-250
ISBN
978-953-7191-05-4
Skup
VIII. Međunarodni znanstveni skup 'Dani Mate Demarina'
Mjesto i datum
Medulin, Hrvatska, 20.04.2007. - 21.04.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
druga individuacija; objektni odnos; psihička autonomija; rana adolescencija; psihološka prilagodba.
(second individuation; object relation; psychological autonomy; early adolescnce; psyhological adjustment)
Sažetak
Proces druge individuacije (P.Blos) određen je razvojem psihičke autonomije mladih u odnosima s njihovim roditeljima tijekom adolescencije. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati da li postoji i koji je udio razvoja psihičke autonomije tijekom rane adolescencije /do 15-te godine/ u postignutoj psihološkoj prilagodbi u razdoblju kasne adolescencije. Istraživanje je izvršeno na uzorku od N=925 studenata (341 mladića i 574 djevojaka) prosječne dobi 20, 78 godina, koji su odgajani u kompletnoj obitelji. Razina postignute psihičke autonomije je određena percepcijom postignutih emocionalnih odnosa između adolescenata i njihovih roditelja do 15-te godine na PBI varijablama briga-odbačenost i autonomija-kontrola. Uspješnost postignute psihološke prilagodbe je mjerena skalama: samopoštovanja i općeg zadovoljstva životom. Na osnovi dobivenih rezultata prvo se može podržati osnovna hipoteza da kvaliteta psihičke autonomije koja je postignuta u obitelji tijekom rane adolescencije /do 15-te godine/ ima značajni udio u uspješnosti postignute psihološke prilagodbe u kasnoj adolescenciji. Ovi rezultati potvrđuju da je proces druge individuacije primarno određen emocionalnim događanjem u ranoj adolescenciji.Drugi važno zapažanje je postojanje razlike između spolova u udjelu i značenju ovih emocionalnih odnosa s pojedinim roditeljem u ovom procesu. Razlika je prvenstveno prepoznata kroz različito značenje emocionalnih odnosa s majkom i dinamici odnosa u obitelji adolescenata u vidu dijadih odnosa mladića s očevima i trijadnih odnosa djevojaka s očevima i majkama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Psihologija