Pregled bibliografske jedinice broj: 378858
Vanjsko vrednovanje obrazovnih postignuća u osnovnim školama Republike Hrvatske - učenici 4. razreda
Vanjsko vrednovanje obrazovnih postignuća u osnovnim školama Republike Hrvatske - učenici 4. razreda, 2008. (elaborat/studija).
CROSBI ID: 378858 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vanjsko vrednovanje obrazovnih postignuća u osnovnim školama Republike Hrvatske - učenici 4. razreda
(External evaluation of educational objectives in Croatian primary schools - 4th grade primary school students)
Autori
Burušić, Josip ; Babarović, Toni ; Šakić, Marija
Izvornik
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar / Vanjsko vrednovanje obrazovnih postignuća u osnovnim školama Republike Hrvatske - učenici 4. razreda
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, elaborat/studija
Godina
2008
Ključne riječi
vanjsko vrednovanje; obrazovna postignuća; osnovna škola
(external evaluation; educational objectives; primary school)
Sažetak
U ispitivanju obrazovnih postignuća učenika četvrtih razreda sudjelovale su 844 redovite osnovne škole. U školskoj godini 2007./2008. njih je pohađalo 48.232 učenika četvrtih razreda. Od ukupnoga broja učenika četvrtih razreda u Republici Hrvatskoj, njih 47.617 pristalo je sudjelovati u ispitivanju. Roditelji/skrbnici pismeno su uskratili suglasnost za sudjelovanje u ispitivanju za svega 1, 28% učenika od ukupnoga broja, odnosno za njih 615. Kako među učenicima koji su pristali sudjelovati u ispitivanju, njih 2, 23%, odnosno 1.061 nije došlo na ispitivanje, konačni broj učenika na koji se odnose rezultati i spoznaje iznesene u ovom izvještaju 46.556 učenika četvrtih razreda, odnosno reprezentativnost rezultata iznosi 96, 53%. U ispitivanju su korišteni standardizirani ispiti iz Hrvatskoga jezika, Matematike, Prirode i društva te ispiti iz stranih jezika u redovnoj nastavi (Engleski jezik, Njemački jezik, Talijanski jezik i Francuski jezik). Svi ispiti prošli su kroz rigoroznu metrijsku analizu temeljem rezultata probnoga ispitivanja, te su konačne inačice ispita dosegnule vrlo dobre metrijske osobine. U izvješću se iznose različiti pokazatelji uspješnosti učenika, učitelja i škola te se dovode u vezu s nizom obilježja koja imaju izravni ili posredni utjecaj na izmjerenu uspješnost. Za svaku od 844 hrvatske osnovne škole izračunali smo za sve korištene ispite mjeru usporedivosti koju smo nazvali Indeks nacionalne usporedivosti. Ona nam govori za koliko su točno prosječni rezultati škole bolji ili lošiji, odnosno u granicama nacionalnoga prosjeka. Pojedinačni rezultati škola ne nalaze se u izvještaju, a uvid u njih imat će samo škole. Poslužit će ima kao osnova za cjelokupnu analizu djelovanja škole i poboljšanja rada u razrednoj nastavi. Spoznaje dobivene provođenjem vanjskoga vrednovanja postignuća osnovnih škola, izložene u ovom izvještaju, poslužit će također za unapređenje samog pristupa i postupka vanjskoga vrednovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb