Pregled bibliografske jedinice broj: 377910
Knjižnične usluge za djecu rane dobi i roditelje: međunarodne smjernice i praksa u svijetu
Knjižnične usluge za djecu rane dobi i roditelje: međunarodne smjernice i praksa u svijetu // Međunarodni stručni skup Rođeni za čitanje : knjiga sažetaka
Pula, Hrvatska, 2008. str. - (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 377910 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Knjižnične usluge za djecu rane dobi i roditelje: međunarodne smjernice i praksa u svijetu
(Library services for toddlers and parents: international guidelines i world practice)
Autori
Stričević, Ivanka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Međunarodni stručni skup Rođeni za čitanje : knjiga sažetaka
/ - , 2008
Skup
Međunarodni stručni skup Rođeni za čitanje
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 2008
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
rana pismenost ; čitanje djeci ; dječje knjižnice
(early literacy ; reading to children ; libraries for children)
Sažetak
Zašto međunarodna knjižničarska zajednica pridaje posebnu pozornost najmlađima i njihovim roditeljima te objavljuje Smjernice za knjižnične usluge za bebe i djecu rane dobi? Ponajprije stoga što se rana pismenost i preduvjeti za nju razvijaju od rođenja, a zatim i zbog činjenice da roditelji trebaju pomoć u ispunjavanju svoje roditeljske uloge. A ta uloga seže puno dalje od odgoja u obitelji. Rana pismenost definira se kao sve ono što dijete zna o čitanju i pisanju prije nego počne samostalno čitati i pisati, a razvija se od rođenja, u obitelji i izvan nje. Narodne knjižnice, kao mjesta javnog pristupa znanju, informacijama, učenju i kulturi i kao susretište svih članova zajednice, imaju odgovornost prema pravima i potrebama svih članova društva, pa tako i pravima i potrebama najmlađih. Smjernice, osim što daju okvir za djelovanje knjižnica za djecu i nude listu za (samo)procjenu postignuća knjižnice u području usluga za djecu rane dobi i roditelje, sadrže i niz primjera dobre prakse u svijetu. One naglašavaju, a primjeri dobre prakse potvrđuju, iznimnu važnost suradnje i partnerstva koje knjižnice na lokalnoj i/ili nacionalnoj razini trebaju uspostaviti kako bi mogle odgovoriti na ove složene zadaće. Naime, svi koji pružaju javne usluge stanovništvu i bave se djecom rane dobi trebaju djelovati zajedno kako bi spoznaje o čitanju i pričanju djetetu od najranije dobi, o tehnikama kako to činiti i o kvalitetnim čitateljskim materijalima doprle do svih obitelji s malom djecom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1221210-0728 - Čitateljske navike i informacijske potrebe građana Hrvatske (Jelušić, Srećko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Sveučilište u Zadru
Profili:
Ivanka Stričević
(autor)