Pregled bibliografske jedinice broj: 377411
Uspješnost i/ili učinkovitost obrazovanja nastavnika
Uspješnost i/ili učinkovitost obrazovanja nastavnika // Odgojne znanosti, 10 (2008), 2; 157-177 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 377411 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uspješnost i/ili učinkovitost obrazovanja nastavnika
(Pergormance and/or Effectiveness of Teacher Education)
Autori
Palekčić, Marko
Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 10
(2008), 2;
157-177
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
učinkovitost obrazovanja nastavnika; kritički pregled; komparativna empirijska istraživanja; poboljšanje kvalitete obrazovanja nastavnika; Bolonjski sustav studiranja
(effectiveness of teacher education; critical review; comparative empirical studies; improvement of the quality of teacher education; the Bologna system of study)
Sažetak
U ovom je radu dan pregled odabranih međunarodnih empirijskih istraživanja o učinkovitosti obrazovanja nastavnika. Predstavljena su sljedeća istraživanja: Struktura obrazovanja nastavnika u međunarodnoj usporedbi (Blömeke, 2006, 2008 i MT21, 2007), Struktura kompetencija studenata nastavničkih usmjerenja (Frey, 2004, 2005) i Kako najuspješniji svjetski školski sustavi postaju vrhunski (McKinesy&Company, 2007). Iz metodološke i obrazovno-teorijske perspektive autor kritički razmatra moguće doprinose (i ograničenja) tih istraživanja reformama obrazovanja nastavnika na nacionalnoj razini. Pritom traži odgovore na sljedeća pitanja: što znače rezultati tih istraživanja za moguće efekte obrazovanja nastavnika, može li se realnost obrazovanja nastavnika dovoljno opisati na razini sustava i što znače rezultati tih istraživanja za oblikovanje, odnosno unapređenje kvalitete sustava obrazovanja nastavnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Rad je dio i bilateralnog projekta između Hrvatske i Austrije pod naziovom: Motivation and Interest in Higher Education - An Intercultural Approach.
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-2692634-2441 - Struktura cjeloživotnog obrazovanja nastavnika (Radeka, Igor, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Marko Palekčić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Sociological Abstracts