Pregled bibliografske jedinice broj: 376119
Povezanost samoprocjene roditeljske kompetentnosti i stavova prema odgojnim postupcima
Povezanost samoprocjene roditeljske kompetentnosti i stavova prema odgojnim postupcima, 2005., magistarski rad, Filozofski fakultet u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 376119 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost samoprocjene roditeljske kompetentnosti i stavova prema odgojnim postupcima
(Correlation among selfevaluation of parents competency and attitudes toward childrearing behaviours)
Autori
Petani, Rozana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Filozofski fakultet u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
18.11
Godina
2005
Stranica
176
Mentor
Maleš, Dubravka
Ključne riječi
kompetentnost; samoprocjena; roditeljska uloga; odgojni postupci
(competence; self-assessment; parents' role; childrearing behaviours.)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost samoprocjene roditeljske kompetencije i roditeljskih stavova prema odgojnim postupcima, te utvrditi preferenciju odgojnih postupaka roditelja s obzirom na njihovu percepciju sebe kao kompetentnih ili nekompetentnih u roditeljskoj ulozi. Na uzorku od 407 roditelja djece od 3 do 10 godina primijenjena je skala percepcije kompetentnosti roditelja za roditeljsku ulogu te skala stavova prema odgojnim postupcima. Potvrđeni su ranijim ispitivanjima dobiveni rezultati da prostor kompetentnosti roditelja nije homogen, već se sastoji od faktora kompetentnosti i faktora nekompetentnosti. Odgojni postupci grupirali su se u tri faktora, i to faktor autokratskih, faktor permisivnih i faktor demokratskih odgojnih postupaka. Rezultati analize varijance pokazali su da na samoprocjenu roditeljske kompetentnosti utječe školska sprema ispitanika, dok varijable kao spol i zaposlenost nisu pokazale statistički značajnu razliku. Statistički značajna razlika pokazala se u stavovima prema odgojnim postupcima, i to s obzirom na zaposlenost i školsku spremu ispitanika. Razlike u povezanosti samoprocjene roditeljske kompetentnosti i stavova prema odgojnim postupcima pokazale su statistički značajnu povezanost, i to na svim ispitivanim varijablama spol, zaposlenost i školska sprema roditelja. S obzirom na to da je osjećaj roditeljske kompetentnosti značajan čimbenik u stvaranju obiteljskog okruženja u kojem se roditelji služe različitim odgojnim postupcima, podatci dobiveni u ovom istraživanju mogli bi nam poslužiti pri izradi različitih programa pedagoškog obrazovanja roditelja, koji bi bili namijenjeni upravo podizanju razine kompetentnosti roditelja i edukaciji roditelja o odabiru upravo onih odgojnih postupaka, koji su najbolji za djetetov nesmetan razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski