Pregled bibliografske jedinice broj: 375092
Medijska retorika u predizbornom razdoblju 2007. - Analiza dnevnog tiska
Medijska retorika u predizbornom razdoblju 2007. - Analiza dnevnog tiska // Društvena istraživanja, 17 (2008), 4-5; 647-669 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 375092 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Medijska retorika u predizbornom razdoblju 2007. - Analiza dnevnog tiska
(Media rethoric in the 2007 pre-election period - Analysis of daily newspapers)
Autori
Balabanić, Ivan ; Mustapić, Marko
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 17
(2008), 4-5;
647-669
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
analiza sadržaja; izborna kampanja; dnevni tisak; politička komunikacija; političke stranke
(content analysis; election campaign; daily newspapers; political communication; political parties)
Sažetak
Analizom sadržaja šest dnevnih listova u parlamentarnoj izbornoj kampanji 2007. godine pokušale su se utvrditi glavne osobine medijskoga praćenja politike u predizbornom razdoblju i glavne oblike političke retorike u izbornoj kampanji. Pokazalo se da je došlo do vrlo velike medijske bipolarizacije političke scene s naglaskom na HDZ i SDP. Izborna kampanja protekla je bez naglašavanja konkretnih društvenih problema, a glavna tema medijskoga praćenja politike i političke komunikacije bili su upravo sami izbori i stranačke predizborne aktivnosti. U retorici predstavnika političkih stranaka prevladavala je afirmativna retorika, odnosno prilozi s izjavama u kojima su se predstavnici stranaka osvrtali na svoj rad, davali razna obećanja ili su općenito pozitivno govorili o sebi i svojoj stranci. U približno trećini priloga s izjavama političara, stranački su se akteri u negativnom kontekstu osvrtali na druge stranke (isticali njihove nedostatke ili nepovoljno govorili o drugoj stranci općenito). Nuđenje rješenja konkretnih problema gotovo je potpuno izostalo, a najzastupljenije su bile izjave u kojima su političari davali samo općenita obećanja. Takvi rezultati pokazuju da se u aktualnoj političkoj komunikaciji u Hrvatskoj mogu prepoznati trendovi koji su u skladu s teorijama koje govore o "pakiranju politike", stvaranju "političkoga spektakla" i "medijskoj kolonizaciji politike".
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941558-1523 - Istraživanje javnoga mnijenja i masovnih medija (Ferić, Ivana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus