Pregled bibliografske jedinice broj: 374966
Obiteljska fotografija kao kreiranje i arhiviranje (poželjne) stvarnosti
Obiteljska fotografija kao kreiranje i arhiviranje (poželjne) stvarnosti // Narodna umjetnost. Hrvatski časopis za etnologiju i folkloristiku., 45 (2008), 2; 135-153 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 374966 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obiteljska fotografija kao kreiranje i arhiviranje (poželjne) stvarnosti
(Family photography as creation i keeping memories of desirable reality)
Autori
Belaj, Melanija
Izvornik
Narodna umjetnost. Hrvatski časopis za etnologiju i folkloristiku. (0547-2504) 45
(2008), 2;
135-153
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
fotografija; obiteljska fotografija; obiteljsko pamćenje; mit
(photography; family photography; family memory; myth)
Sažetak
U članku se kroz radove poznatih teoretičara poput Susan Sontag, Rolanda Barthesa, Waltera Benjamina, Eduarda Cadave te Victora Burgina promišlja obiteljska fotografija pri čemu se teorijski oslonac pokušava pronaći u semiotičkim i strukturalističkim dometima koji vode razumijevanju uloge neposrednog ljudskog iskustva u interpretaciji fotografije. U tom se smislu ističu posebnosti fotografskog medija te njegov mogući utjecaj na kreiranje obiteljskog pamćenja. Prije svega, upućuje se na interpretativni potencijal kojim obiluje fotografska snimka, a koji je nužno oblikovan iskustvom zbilje i sudjelovanjem u njoj. S tim u vezi u poglavlju o narativnosti fotografije ukazuje se na mrežu pogleda iz grupe fotografskih snimaka koji kruže unutar jedne obitelji ili familial gaze kako ih naziva Marianne Hirsch. Familial gaze je mreža obiteljskih pogleda, odnosno obiteljskog viđenja koja je ukorijenjena u osobit društveni i kulturni kontekst, a sastavljena je od malih, lokalnih, ranjivih, individualnih pogleda ? familial looks. Obiteljsko viđenje ili gaze, prema Hirsch, uvijek se nameće obiteljskom pogledu i svojom ga snagom smješta u određene okvire opće prihvaćene slike obitelji unutar društva (Hirsch 1997:11) koja je vrlo slična onoj mitskoj idealnoj, nedostižnoj. Auru obiteljske fotografske snimke koja se ostvaruje putem sjećanja valja njegovati jer na taj način preživljava i svaki idealan trenutak jedne obitelji od kojih se izgrađuju mitovi. Mit idealne obitelji ostvaruje se putem sjećanja te potom vizualno preživljava u obiteljskoj fotografiji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
189-1890667-0660 - Kultura prehrane u ozračju društvenih promjena 20. i početka 21. stoljeća (Belaj, Melanija, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Melanija Belaj
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- IBSS - The International Bibliography of the Social Sciences
- MLA - Modern Language Abstracts
- RILM: Abstracts of Music Literature Database
- ERIH