Pregled bibliografske jedinice broj: 374960
Obiteljska fotografija između mita idealne obitelji i proživljene stvarnosti
Obiteljska fotografija između mita idealne obitelji i proživljene stvarnosti // Mitski zbornik / Prica, Ines ; Marjanić, Suzana (ur.).
Zagreb: Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF) ; Hrvatsko etnološko društvo, 2010. str. 297-311
CROSBI ID: 374960 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obiteljska fotografija između mita idealne obitelji i proživljene stvarnosti
(Family photography between the myth of ideal family and experienced realitiy)
Autori
Belaj, Melanija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Mitski zbornik
Urednik/ci
Prica, Ines ; Marjanić, Suzana
Izdavač
Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF) ; Hrvatsko etnološko društvo
Grad
Zagreb
Godina
2010
Raspon stranica
297-311
ISBN
978-953-7387-18-1
Ključne riječi
fotografija, obiteljska fotografija, obiteljsko pamćenje, mit,
(photography, family photography, family memory, myth)
Sažetak
U radu se kroz radove poznatih teoretičara poput Susan Sontag, Rolanda Barthesa, Waltera Benjamina, Eduarda Cadave te Victora Burgina promišlja obiteljska fotografija pri čemu se teorijski oslonac pokušava pronaći u semiotičkim i strukturalističkim dometima koji vode razumijevanju uloge neposrednog ljudskog iskustva u interpretaciji fotografije. U tom se smislu ističu posebnosti fotografskog medija te njegov mogući utjecaj na kreiranje obiteljskog pamćenja. Prije svega, upućuje se na interpretativni potencijal kojim obiluje fotografska snimka, a koji je nužno oblikovan iskustvom zbilje i sudjelovanjem u njoj. S tim u vezi u poglavlju o narativnosti fotografije ukazuje se na mrežu pogleda iz grupe fotografskih snimaka koji kruže unutar jedne obitelji ili familial gaze kako ih naziva Marianne Hirsch. Familial gaze je mreža obiteljskih pogleda, odnosno obiteljskog viđenja koja je ukorijenjena u osobit društveni i kulturni kontekst, a sastavljena je od malih, lokalnih, ranjivih, individualnih pogleda ? familial looks. Obiteljsko viđenje ili gaze, prema Hirsch, uvijek se nameće obiteljskom pogledu i svojom ga snagom smješta u određene okvire opće prihvaćene slike obitelji unutar društva (Hirsch 1997:11) koja je vrlo slična onoj mitskoj idealnoj, nedostižnoj. Auru obiteljske fotografske snimke koja se ostvaruje putem sjećanja valja njegovati jer na taj način preživljava i svaki idealan trenutak jedne obitelji od kojih se izgrađuju mitovi. Mit idealne obitelji ostvaruje se putem sjećanja te potom vizualno preživljava u obiteljskoj fotografiji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
189-1890667-0660 - Kultura prehrane u ozračju društvenih promjena 20. i početka 21. stoljeća (Belaj, Melanija, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Melanija Belaj
(autor)