Pregled bibliografske jedinice broj: 374807
Kako promišljati sport u potrošačkom društvu: sociologija sporta Srđana Vrcana
Kako promišljati sport u potrošačkom društvu: sociologija sporta Srđana Vrcana // Sociologija Srđana Vrcana: Ideologije i teorije
Split, Hrvatska, 2008. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 374807 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako promišljati sport u potrošačkom društvu: sociologija sporta Srđana Vrcana
(How to think over sport in consumer society: Sociology of Sport by Srđan Vrcan)
Autori
Biti, Ozren
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Sociologija Srđana Vrcana: Ideologije i teorije
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 12.09.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
sport; sociologija sporta; Srđan Vrcan; potrošačko društvo; Zygmunt Bauman
(sport; sociology of sport; Srđan Vrcan; consumer society; Zygmunt Bauman)
Sažetak
Ideja je ovog rada ispitati teorijske pomake u novijoj knjizi Srđana Vrcana iz područja sociologije sporta Nogomet, politika, nasilje (2003) u odnosu na njegovu prvu knjigu iz tog područja Sport i nasilje danas u nas (1990). Vrcanovo prepoznavanje postmodernih društvenih konstelacija rezultiralo je njegovim uviđanjem relevantnosti pojma potrošačke kulture pri bavljenju suvremenim sportom, kao svojevrsne nadogradnje ranije korištenog pojma masovne kulture. Iz tog je razloga on okvire svoje opsežne studije o odnosu nogometa, politike i nasilja obogatio pozivanjem na teoriju Zygmunta Baumana, ali i na uvide Ulricha Becka, Jeana Baudrillarda i drugih vodećih svjetskih sociologa. Stoga će se u ovom radu, polazeći od Vrcanovih inicijalnih pokušaja po tom pitanju, a uz korištenje ključnih Baumanovih teza, nastojati iznaći argumente te smjernice za postavljanje sociologije sporta u kontekst potrošačkog društva. U tu svrhu će se preispitati pozicija važnih aktera iz sportskog polja, ali i analizirati principi funkcioniranja vrhunskog sporta. Isto tako, razmotrit će se objasnidbeni potencijal figure potrošača za tumačenje svakodnevnih praksi ljubitelja sporta. Na koncu će se, s obzirom na Vrcanov naglašen interes za sport u Hrvatskoj i u regiji, procijeniti (ne)primjenjivost ovakvog teorijskog modela za proučavanje sporta na ovim prostorima.U ovom se prilogu, dakle, pokušava s jedne strane vrednovati konkretan doprinos Srđana Vrcana sociologiji sporta, a s druge strane zasade njegovog opusa iskoristiti za proširenje obzorja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
189-1890667-0663 - Postsocijalizam i kulturni subjekt: hibridne prakse kulturnog posredovanja (Prica, Ines, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb