Pregled bibliografske jedinice broj: 373851
Uloga učitelja u prevenciji fizičke agresivnosti učenika
Uloga učitelja u prevenciji fizičke agresivnosti učenika // IX. dani Mate Demarina / Matas, Mate ; Šerbetar, Ivan ; Braičić, Zdenko ; Tominac, Andreja (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008. str. 287-296 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 373851 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga učitelja u prevenciji fizičke agresivnosti učenika
(Teacher's role in the prevention of pupil's physical aggression)
Autori
Opić Siniša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
IX. dani Mate Demarina
/ Matas, Mate ; Šerbetar, Ivan ; Braičić, Zdenko ; Tominac, Andreja - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008, 287-296
ISBN
978-953-7210-10-6
Skup
Odgoj i obrazovanje između lokalnog i globalnog
Mjesto i datum
Petrinja, Hrvatska, 29.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
pedagoška prevencija; učitelji; fizička agresivnost; nasilje; stručni suradnici; osnovna škola
(prevention; teachers; physical aggression; violence; professional staff; primary school)
Sažetak
Cilj rada je naglasiti dominantnu ulogu učitelja u prevenciji fizičke agresivnosti učenika osnovne škole. S obzirom na istraživanja koja ukazuju na nekompetentnost učitelja za provedbu prevencije nasilničkih ponašanja (i drugih oblika poremećaja u ponašanju) njihovo osposobljavanje preduvjet je za školu bez nasilja. U medijima, ali i stručno-znanstvenoj literaturi naglasak je stavljen na stručne suradnike (pedagoga, psihologa i socijalnog pedagoga) kao preduvjete za provedbu prevencije. Međutim, u radu se naglasak stavlja na učitelje kao nositelje pedagoške prevencije fizičke agresivnosti učenike s obzirom na odgojno-obrazovni proces kao specifikum za provedbu učinkovite pedagoške prevencije. To zahtjeva osposobljavanje učitelja za provedbu pedagoške prevencije na način akademskog obrazovanja i permanentnog usavršavanja. Poseban naglasak je stavljen na školu kao etiološki specifikum pojave agresivnog ponašanja određenih učenika te uloge učitelja. U radu su naglašeni razlozi potrebe preuzimanja dominantne uloge učitelja u provedbi učinkovite pedagoške prevencije fizičke agresivnosti učenika te kronološki postupci njene provedbe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija