Pregled bibliografske jedinice broj: 373518
Utjecaj kognitivnoga razvoja na jezičnu kompetenciju učenika
Utjecaj kognitivnoga razvoja na jezičnu kompetenciju učenika // Konferencijski zbornik Drugi specijalizirani znanstveni skup : Rano učenje hrvatskoga jezika 2 = Conference proceedings of The Second Special Focus Symposium on the Early Learning of Croatian Language / Pavličević-Franić, Dunja ; i Bežen, Ante (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2009. str. 187-202 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 373518 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj kognitivnoga razvoja na jezičnu kompetenciju učenika
(The Influence of Cognitive Development on the Pupil's Language Competence)
Autori
Pavličević-Franić, Dunja ; Gazdić-Alerić, Tamara ; Pešić-Ilijaš, Tatjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Konferencijski zbornik Drugi specijalizirani znanstveni skup : Rano učenje hrvatskoga jezika 2 = Conference proceedings of The Second Special Focus Symposium on the Early Learning of Croatian Language
/ Pavličević-Franić, Dunja ; i Bežen, Ante - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2009, 187-202
ISBN
978-953-7210-18-2
Skup
Specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga jezika (2 ; 2008)
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.11.2008. - 15.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
psiholingvistika; razvojna psihologija; usvajanje jezika; rano učenje jezika; poučavanje materinskoga jezika; učenički pisani radovi
(psycholinguistics; development psychology; language acquisition; early language learning; mother tongue teaching; pupil's written work)
Sažetak
Učenici u dobi od 7. do otprilike 11. godine, dakle od 1. do 6. razreda osnovne škole, ulaze u svijet izazovnih mentalnih aktivnosti. U tom razdoblju mišljenje djece postaje logičnije, fleksibilnije i organiziranije no što je bilo tijekom ranoga djetinjstva. Prema poznatoj Piagetovoj teoriji kognitivnoga razvoja, dijete se u toj dobi nalazi u fazi konkretnih operacija i tada počinje shvaćati različite oblike konzervacije, klasifikacije i odnosnoga rasuđivanja. Nova se znanja i vještine uvijek nadograđuju na postojeće temelje i povezana su s razvojem različitih vrsta kompetencija (jezične, sociolingvističke, diskurzivne, strateške), koje se sustavno razvijaju u nastavi materinskoga jezika. U radu se na primjeru 94 školska rada učenika od 1. do 6. razreda, koja su prikupljena u 7 osnovnih škola na području sjeverne i središnje Hrvatske, prikazuje razvoj, ponajprije, komunikacijske kompetencije, kao dijela jezične kompetencije učenika, koji je u vezi s razvojem djetetove spoznaje, odnosno njegovim poimanjem svijeta koji ga okružuje. Činjenica da djeca različite dobi, s obzirom na svoje kognitivne mogućnosti koje se postupno razvijaju, gledaju svijet na različite načine te raspolažu različitom količinom informacija, potvrđena je u školskim radovima učenika. U njima se, naime, mogu uočiti jezični elementi koji potvrđuju postojanje takvih kvalitativnih razlika u mišljenju djece različite dobi u istom razvojnom razdoblju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Filologija
Napomena
Sažetak rada objavljen je i u knjižici sažetaka sa istoga skupa ; 2008., str. 41-41.
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb