Pregled bibliografske jedinice broj: 373021
Poticanje asertivnosti kod učenika nižih razreda osnovne škole
Poticanje asertivnosti kod učenika nižih razreda osnovne škole // Pedagogija i društvo znanja / Cindrić, Mijo ; Matijević, Milan ; Domović, Vlatka (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008. str. 257-268 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 373021 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje asertivnosti kod učenika nižih razreda osnovne škole
(Stimulating assertiveness at lower primary school classes pupils)
Autori
Opić Siniša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija i društvo znanja
/ Cindrić, Mijo ; Matijević, Milan ; Domović, Vlatka - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008, 257-268
ISBN
978-953-7210-12-0
Skup
2nd International Conference on Advanced and systematic Research
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.11.2008. - 15.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
asertivnost; agresivnost; prevencija; učenici nižih razreda osnovne škole; učitelj
(assertiveness; aggressiveness; prevention; pupils of lower school classes (lower primary school classes pupils); teacher)
Sažetak
Poticanje asertivnog ponašanja učenika je oblik prevencije poremećaja u ponašanju. Posebice kad je riječ o fizičkoj agresivnosti, asertivno ponašanje oblik je supstitucije agresivnih u asertivna ponašanja, a da se pritom zadrže pozitivni elementi agresivnosti. S preventivnog stajališta izuzetno je važno da već u nižim razredima osnovne škole učitelji potiču asertivno ponašanje učenika. Sukladno pedagoškoj metodi aktivno motivirajuće supstitucije poremećaja u ponašanju poticanje asertivnog ponašanja omogućava modifikaciju (supstituciju) agresivnih ponašanja djece čime jačaju svoju osobnost, pozitivnu sliku o sebi, zadovoljavaju potrebe za dokazivanjem i sl., a na društveno poželjan način (ponašanje). S obzirom da je vrlo tanka linija koja razdvaja agresivno od asertivnog ponašanja u radu je navedenim diferencijama posvećena posebna pozornost. U radu su razrađeni postupci poticanja i razvijanja asertivnog ponašanja učenika 1.do 4. razreda osnovne škole kao oblik prevencije poremećaja u ponašanju (posebice fizičke agresivnosti).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija