Pregled bibliografske jedinice broj: 372640
Relacije između oblika rizičnog socijalnog ponašanja učenika osnovne škole u manje urbanim i seoskim sredinama i elemenata moguće prevencije
Relacije između oblika rizičnog socijalnog ponašanja učenika osnovne škole u manje urbanim i seoskim sredinama i elemenata moguće prevencije // Zbornik učiteljske akademije u Zagrebu, 4 (2002), 1; 51-63 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 372640 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Relacije između oblika rizičnog socijalnog ponašanja učenika osnovne škole u manje urbanim i seoskim sredinama i elemenata moguće prevencije
(Relations Between Forms of High Risk Social Behaviour of Students of Primary School in Villages and Small Towns Environment and Elements of Possible Prevention)
Autori
Opić Siniša
Izvornik
Zbornik učiteljske akademije u Zagrebu (1332-0513) 4
(2002), 1;
51-63
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
rizično socijalno ponšanje; prevencija; osnovna škola
(high risk behaviour; prevention; primary school)
Sažetak
Istraživanja o prevenciji oblika rizičnog socijalnog ponašanja, odnosno samih poremećaja u ponašanju u manjim gradskim i seoskim sredinama nedovoljno se provode, a od velike su znanstvene i empirijske važnosti kako bi se moglo preventivno i tretmanski djelovati. Škole u malim gradskim i seoskim sredinama također postaju mjesta gdje se učitelji susreću s raznim oblicima rizičnog socijalnog ponašanja pojedinih učenika te upravo takve škole gube taj donedavno protektivni faktor male sredine. Ulaskom u Europske integracije i globalizaciju cjelokupnog stanovništa male škole također postaju mjesta manifestiranja raznih oblika neprihvatljivog ponašanja pojedinih učenika kojima treba pružiti adekvatnu preventivnu, odnosno tretmansku pomoć.Cilj rada je sagledati moguće mjere prevencije upravo u takvim malim školama kako bismo mogli kvalitetno preventivno-tretmanski djelovati. Iz značajnosti izoliranog kanoničkog para naglašava se uloga roditelja i stručnih suradnika škole u smjeru prevencije oblika rizičnog socijalnog ponašanja. Škola, kakva je opisana u uzorku, sa svojim ukupnim organizacijskim programom, kadrovskim potencijalom, uvjetima u kojima se odvija nastavni proces, nije u stanju efikasno prevenirati niti tretirati oblike rizičnog socijalnog ponašanja učenika, već se učinkovita prevencija očekuje od stručnih suradnika škole. Učitelji su prosudili da nisu dovoljno kompetentni, niti imaju dovoljno vremena da se intenzivnije posvete učenicima koji manifestiraju oblike rizičnog socijalnog ponašanja, te traže pomoć od stručnih suradnika (psihologa, pedagoga , defektologa). Stoga su rezultati ovog rada ujedno i poziv učitelja za intenzivnijim uključivanjem stručnih suradnika u život škola, budući da male seoske škole i škole u malim gradskim sredinama, koje su obuhvaćene istraživanjem, uglavnom nemaju zaposlenih stručnih suradnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija