Pregled bibliografske jedinice broj: 372368
Razvoj ranoga leksikona u hrvatskome jeziku
Razvoj ranoga leksikona u hrvatskome jeziku // Bosanskohercegovački slavistički kongres - zbornik radova (knjiga 1) / Halilović, Senahid (ur.).
Sarajevo: Slavistički komitet Hrvatskoga filološkog društva, 2012. str. 563-574 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 372368 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj ranoga leksikona u hrvatskome jeziku
(The Development of Early Lexicon in Croatian Language)
Autori
Pavličević-Franić, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Bosanskohercegovački slavistički kongres - zbornik radova (knjiga 1)
/ Halilović, Senahid - Sarajevo : Slavistički komitet Hrvatskoga filološkog društva, 2012, 563-574
Skup
Prvi bosanskohercegovački slavistički kongres
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 26.05.2011. - 28.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
jezični udžbenik; udžbenički tekst; rani jezični diskurs; poučavanje hrvatskoga jezika
(language textbook; textbook text; early language discourse; teaching Croatian)
Sažetak
Usvajanje svakoga obrazovnoga sadržaja ima svoje inicijalno i finalno razdoblje. U procesu institucionalnoga učenja materinskoga jezika to znači da je na početku školovanja djetetov ulazni jezik (engl. input language) najčešće baziran na organskome idiomu (L1), dok se ciljani jezik (engl. aim language) odosi na stupanj usvojenosti standardnoga jezičnoga idioma (L2) na kraju primarne izobrazbe. Tako je i u nastavi hrvatskoga jezika. Različiti jezični i izvan jezični čimbenici utječu na oblikovanje i razinu usvojenosti ciljanoga jezika na svim razinama, a osobito na leksičkoj, npr. razvijena komunikacijska kompetencija na dominantnome idiomu i izloženost jezičnoj komunikaciji, bogatstvo učenikova općega rječnika i stupanj formiranosti mentalnoga leksikona, jezično predznanje, jezik udžbenika i druge literature, ogledni govorni modeli (učitelj, roditelji, okolina...), djetetov psihokognitivni razvoj, te općenito ustroj hrvatskoga standardnoga jezika. Opsežno longitudinalno istraživanje na temu ranoga usvajanja hrvatskoga jezika, provodeno je u okviru znanstvenoga projekta «Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika» (Učiteljski fakultet, MZOŠ, Zagreb, 2007.-2011.). U ovome se radu razmatra samo jedan segment toga jezičnoga usvajanja, a to je razvoj leksikona u ranome diskursu hrvatskoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Dunja Pavličević-Franić
(autor)