Pregled bibliografske jedinice broj: 372201
Utjecaj informacijske i komunikacijske tehnologije na marketinšku strategiju malih i srednjih poduzeća
Utjecaj informacijske i komunikacijske tehnologije na marketinšku strategiju malih i srednjih poduzeća // Marketing u društvu znanja / Grbac, Bruno ; Meler Marcel (ur.).
Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2008. str. 69-86
CROSBI ID: 372201 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj informacijske i komunikacijske tehnologije na marketinšku strategiju malih i srednjih poduzeća
(Influence of Information and Communication Technology on Marketing Strategy of Small and Medium Enterprises)
Autori
Sabol, Gabrijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Marketing u društvu znanja
Urednik/ci
Grbac, Bruno ; Meler Marcel
Izdavač
Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2008
Raspon stranica
69-86
ISBN
978-953-6148-72-1
Ključne riječi
informacijska i komunikacijska tehnologija, marketinška strategija, mala i srednja poduzeća
(indormation and communication technology, marketing strategy, small and madium enterprises)
Sažetak
Na ekonomskom planu se, u zadnje vrijeme, nameće nekoliko ključnih procesa. To su proces globalizacije i internacionalizacije i razvoj informacijske i komunikacijske tehnologije. Oba ova procesa imaju ogroman učinak kako na svjetsku, tako i na pojedine nacionalne ekonomije. Namjera ovog rada bila je istražiti na koji način hrvatska mala i srednja poduzeća koja pokazuju izrazitu poduzetničku poziciju, time što su orijentirana na strana tržišta, imaju definiranu svoju marketinšku strategiju i u kojoj mjeri upotreba informacijske i komunikacijske tehnologije utječe na razvoj marketinške strategije ili na njihovu izvoznu orijentaciju. Empirijskim istraživanjem na uzorku od 225 poduzeća dobiveni su podaci koji pokazuju da mala i srednja poduzeća s izvoznom orijentacijom još uvijek nemaju sveobuhvatnu marketinšku strategiju za prodor na strana tržišta. Pokazano je da u većini poduzeća organizacijska struktura otežava formaliziranje marketinške strategije, jer nema definirane funkcije odjela marketinga. Djelomično je razlog tomu veličina poduzeća koja prodajnu funkciju u poduzeću pretpostavlja marketinškoj, a drugi razlog je da ne postoji svijest o važnosti uloge marketinške strategije u svim segmentima poslovanja, pa tako i izvoznoj orijentaciji. Jedna od posljedica takvog stanja je da su ta poduzeća u velikoj većini orijentirana na davno prije uhodana strana poslovna partnerstva i na države regije. S druge pak strane, istraživanje je pokazalo da je percepcija korisnosti integriranja informacijske i komunikacijske tehnologije u poslovanje poduzeća značajna i da postoji svijest o njezinim pozitivnim učincima na sve segmente poslovanja, pa tako i u povećanju vidljivosti poduzeća i njezinih proizvoda na stranim tržištima, te da je ona važan element definiranja marketinške strategije za izvoz. Ispitanici u velikoj većini poduzeća izražavaju namjeru korištenja informacijske i komunikacijske tehnologije u budućnosti, ali je trenutačno stanje takvo da se koristi zastarjela tehnologija, i da se neki alati ne koriste u svojem punom potencijalu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941535-1506 - Nove ekonomske elite, institucije i prostorna ovisnost strategija razvitka (Čengić, Drago, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Gabrijela Sabol
(autor)