Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 372201

Utjecaj informacijske i komunikacijske tehnologije na marketinšku strategiju malih i srednjih poduzeća


Sabol, Gabrijela
Utjecaj informacijske i komunikacijske tehnologije na marketinšku strategiju malih i srednjih poduzeća // Marketing u društvu znanja / Grbac, Bruno ; Meler Marcel (ur.).
Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2008. str. 69-86


CROSBI ID: 372201 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj informacijske i komunikacijske tehnologije na marketinšku strategiju malih i srednjih poduzeća
(Influence of Information and Communication Technology on Marketing Strategy of Small and Medium Enterprises)

Autori
Sabol, Gabrijela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Marketing u društvu znanja

Urednik/ci
Grbac, Bruno ; Meler Marcel

Izdavač
Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Grad
Rijeka

Godina
2008

Raspon stranica
69-86

ISBN
978-953-6148-72-1

Ključne riječi
informacijska i komunikacijska tehnologija, marketinška strategija, mala i srednja poduzeća
(indormation and communication technology, marketing strategy, small and madium enterprises)

Sažetak
Na ekonomskom planu se, u zadnje vrijeme, nameće nekoliko ključnih procesa. To su proces globalizacije i internacionalizacije i razvoj informacijske i komunikacijske tehnologije. Oba ova procesa imaju ogroman učinak kako na svjetsku, tako i na pojedine nacionalne ekonomije. Namjera ovog rada bila je istražiti na koji način hrvatska mala i srednja poduzeća koja pokazuju izrazitu poduzetničku poziciju, time što su orijentirana na strana tržišta, imaju definiranu svoju marketinšku strategiju i u kojoj mjeri upotreba informacijske i komunikacijske tehnologije utječe na razvoj marketinške strategije ili na njihovu izvoznu orijentaciju. Empirijskim istraživanjem na uzorku od 225 poduzeća dobiveni su podaci koji pokazuju da mala i srednja poduzeća s izvoznom orijentacijom još uvijek nemaju sveobuhvatnu marketinšku strategiju za prodor na strana tržišta. Pokazano je da u većini poduzeća organizacijska struktura otežava formaliziranje marketinške strategije, jer nema definirane funkcije odjela marketinga. Djelomično je razlog tomu veličina poduzeća koja prodajnu funkciju u poduzeću pretpostavlja marketinškoj, a drugi razlog je da ne postoji svijest o važnosti uloge marketinške strategije u svim segmentima poslovanja, pa tako i izvoznoj orijentaciji. Jedna od posljedica takvog stanja je da su ta poduzeća u velikoj većini orijentirana na davno prije uhodana strana poslovna partnerstva i na države regije. S druge pak strane, istraživanje je pokazalo da je percepcija korisnosti integriranja informacijske i komunikacijske tehnologije u poslovanje poduzeća značajna i da postoji svijest o njezinim pozitivnim učincima na sve segmente poslovanja, pa tako i u povećanju vidljivosti poduzeća i njezinih proizvoda na stranim tržištima, te da je ona važan element definiranja marketinške strategije za izvoz. Ispitanici u velikoj većini poduzeća izražavaju namjeru korištenja informacijske i komunikacijske tehnologije u budućnosti, ali je trenutačno stanje takvo da se koristi zastarjela tehnologija, i da se neki alati ne koriste u svojem punom potencijalu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
194-1941535-1506 - Nove ekonomske elite, institucije i prostorna ovisnost strategija razvitka (Čengić, Drago, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Profili:

Avatar Url Gabrijela Sabol (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sabol, Gabrijela
Utjecaj informacijske i komunikacijske tehnologije na marketinšku strategiju malih i srednjih poduzeća // Marketing u društvu znanja / Grbac, Bruno ; Meler Marcel (ur.).
Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2008. str. 69-86
Sabol, G. (2008) Utjecaj informacijske i komunikacijske tehnologije na marketinšku strategiju malih i srednjih poduzeća. U: Grbac, B. & Meler Marcel (ur.) Marketing u društvu znanja. Rijeka, Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci, str. 69-86.
@inbook{inbook, author = {Sabol, Gabrijela}, editor = {Grbac, B. and Meler Marcel}, year = {2008}, pages = {69-86}, keywords = {informacijska i komunikacijska tehnologija, marketin\v{s}ka strategija, mala i srednja poduze\'{c}a}, isbn = {978-953-6148-72-1}, title = {Utjecaj informacijske i komunikacijske tehnologije na marketin\v{s}ku strategiju malih i srednjih poduze\'{c}a}, keyword = {informacijska i komunikacijska tehnologija, marketin\v{s}ka strategija, mala i srednja poduze\'{c}a}, publisher = {Ekonomski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }
@inbook{inbook, author = {Sabol, Gabrijela}, editor = {Grbac, B. and Meler Marcel}, year = {2008}, pages = {69-86}, keywords = {indormation and communication technology, marketing strategy, small and madium enterprises}, isbn = {978-953-6148-72-1}, title = {Influence of Information and Communication Technology on Marketing Strategy of Small and Medium Enterprises}, keyword = {indormation and communication technology, marketing strategy, small and madium enterprises}, publisher = {Ekonomski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font