Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 371932

Slobodne aktivnosti u ranome učenju hrvatskoga jezika i književnosti u osnovnoj školi


Aladrović, Katarina; Šimović, Blaženka
Slobodne aktivnosti u ranome učenju hrvatskoga jezika i književnosti u osnovnoj školi // Drugi specijalizirani znanstveni skup "Rano učenje hrvatskoga jezika 2" / Pavličević-Franić, Dunja i Bežen, Ante (ur.).
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2008. str. 22-23 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 371932 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Slobodne aktivnosti u ranome učenju hrvatskoga jezika i književnosti u osnovnoj školi
(Extra-curricular activities in early language teaching of Croatian language and literature in primary school)

Autori
Aladrović, Katarina ; Šimović, Blaženka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Drugi specijalizirani znanstveni skup "Rano učenje hrvatskoga jezika 2" / Pavličević-Franić, Dunja i Bežen, Ante - Zagreb : Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2008, 22-23

ISBN
978-953-7210-15-1

Skup
2. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.11.2008. - 15.11.2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
izvannastavne aktivnosti; hrvatski jezik; motivacija; rano učenje hrvatskoga jezika
(positive psychology; psycholinguistics; Croatian language teaching; early language development)

Sažetak
Nastava hrvatskoga jezika poučava se kroz četiri nastavna područja: hrvatski jezik, književnost, jezično izražavanje i medijsku kulturu (Nastavni plan i program, 2006). Svako od tih nastavnih područja pogodno je i za dodatni rad s učenicima u izvannastavnim aktivnostima pa su učitelji vrlo često kreatori recitatorskih, dramskih, novinarskih, lutkarskih i filmskih skupina te radionica stvaralačkoga pisanja. Prema afinitetima učitelja u nižim razredima osnovne škole i prema Godišnjem planu i programu, koji svaka osnovna škola donosi za sebe, ovisi koliko će se takvih skupina stvoriti. Tema ovoga istraživanja jest ispitati koje slobodne aktivnosti vezane uz nastavu hrvatskoga jezika u nižim razredima osnovne škole postoje (u obzir je uzeto šest osnovnih škola po slučajnom odabiru u četiri različita područja – selo, mali grad, prigradsko naselje i veliki grad). U odabranim školama postoji barem jedna izvannastavna aktivnost vezana uz hrvatski jezik u nižim razredima osnovne škole: recitatorska ili dramska družina. Cilj istraživanja jest ispitati stavove učenika i njihovu motivaciju za odlazak na slobodne aktivnosti u okviru hrvatskoga jezika, zatim ispitati koliko učenici koji polaze slobodne aktivnosti vole hrvatski jezik kao nastavni predmet i vole li ga statistički značajno više nego ostali učenici koji ne polaze izvannastavne aktivnosti. Cilj je također ispitati stavove učitelja, njihovu motiviranost i obrazovanost za vođenje izvannastavnih aktivnosti iz hrvatskoga jezika te ispitati koliko u taj rad uključuju elemente humanističke edukacije i metode pozitivne psihologije. Kako bi se dobili relevantni rezultati, svi su ispitanici ispitani metodom ankete, a rezultati istraživanja obrađeni su u SPSS programu za statistiku koristeći analizu sadržaja, analizu varijance i t-test. Rezultati ovoga istraživanja prikazuju što se djeci nudi u okviru izvannastavnih aktivnosti vezanih uz hrvatski jezik, jesu li učenici motivirani za izvannastavne aktivnosti i pomažu li one učeniku zavoljeti sam nastavni predmet, ali i utječu li na uspjeh učenika u hrvatskom jeziku kao nastavnome predmetu. Također su ispitani i stavovi učitelja o izvannastavnim aktivnostim te je zaključeno što je potrebno promijeniti da bi se kroz izvannastavne aktivnosti djeci približavala ljepota i raznolikost hrvatskoga jezika kao nastavnoga predmeta koji ne bi držao posljednja mjesta na rang ljestvici omiljenih predmeta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Aladrović, Katarina; Šimović, Blaženka
Slobodne aktivnosti u ranome učenju hrvatskoga jezika i književnosti u osnovnoj školi // Drugi specijalizirani znanstveni skup "Rano učenje hrvatskoga jezika 2" / Pavličević-Franić, Dunja i Bežen, Ante (ur.).
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2008. str. 22-23 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
Aladrović, K. & Šimović, B. (2008) Slobodne aktivnosti u ranome učenju hrvatskoga jezika i književnosti u osnovnoj školi. U: Pavličević-Franić, Dunja i Bežen, Ante (ur.)Drugi specijalizirani znanstveni skup "Rano učenje hrvatskoga jezika 2".
@article{article, author = {Aladrovi\'{c}, Katarina and \v{S}imovi\'{c}, Bla\v{z}enka}, year = {2008}, pages = {22-23}, keywords = {izvannastavne aktivnosti, hrvatski jezik, motivacija, rano u\v{c}enje hrvatskoga jezika}, isbn = {978-953-7210-15-1}, title = {Slobodne aktivnosti u ranome u\v{c}enju hrvatskoga jezika i knji\v{z}evnosti u osnovnoj \v{s}koli}, keyword = {izvannastavne aktivnosti, hrvatski jezik, motivacija, rano u\v{c}enje hrvatskoga jezika}, publisher = {Europski centar za napredna i sustavna istra\v{z}ivanja (ECNSI)}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Aladrovi\'{c}, Katarina and \v{S}imovi\'{c}, Bla\v{z}enka}, year = {2008}, pages = {22-23}, keywords = {positive psychology, psycholinguistics, Croatian language teaching, early language development}, isbn = {978-953-7210-15-1}, title = {Extra-curricular activities in early language teaching of Croatian language and literature in primary school}, keyword = {positive psychology, psycholinguistics, Croatian language teaching, early language development}, publisher = {Europski centar za napredna i sustavna istra\v{z}ivanja (ECNSI)}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font