Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 371907

Utjecaj sustava upravljanja na učinkovitost željezničkog prometa


Haramina, Hrvoje
Utjecaj sustava upravljanja na učinkovitost željezničkog prometa, 2008., magistarski rad, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb


CROSBI ID: 371907 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj sustava upravljanja na učinkovitost željezničkog prometa
(The Impact of Traffic Management System on Efficiency of Railway Operations)

Autori
Haramina, Hrvoje

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Fakultet prometnih znanosti

Mjesto
Zagreb

Datum
10.06

Godina
2008

Stranica
123

Mentor
Toš, Zdravko

Ključne riječi
sustav vođenja vlaka; regulacija prometa; posljedično kašnjenje; učinkovitost željezničkog prometa
(train control system; taffic control; knock-on delay; railway traffic effectiveness)

Sažetak
Pouzdanost izvršenja planiranog voznog reda predstavlja jedan od glavnih čimbenika koji utječu na učinkovitost željezničkog prometnog sustava. Događaji koji nisu mogli biti predviđeni u postupku planiranja voznog reda mogu uzrokovati nastanak, a potom i širenje posljedičnog kašnjenja vlakova. Nastanak posljedičnog kašnjenja vlakova uvjetovan je mnogim čimbenicima u okviru djelovanja sustava upravljanja željezničkim prometom o čijoj strukturi uvelike ovisi i sprečavanje ove neželjene pojave. U radu su obrazložene najčešće situacije u željezničkom prometu uslijed kojih nastaje posljedično kašnjenje vlakova. Temeljem toga izveden je analitički model koji pomaže uočiti čimbenike bitne za nastanak i širenje posljedičnog kašnjenja. Kao prijedlog rješenja za smanjenje nastanka i širenja posljedičnog kašnjenja definiran je model automatskog sustava upravljanja željezničkim pometom. On se temelji na radu sutava podrške za vožnju vlaka čiji se rad zasniva na automatskom vođenju prometa i automatskom sustavu vođenja vlaka koji nastoji predvidjeti događaje koji utječu na način kretanja vlakova, a koji podrazumijeva mogućnost kontinuiranog utjecaja na vlak primjenom radio prijenosa. Sustav upravljanja predstavljen u modelu ne podrazumijeva rad dispečera već samostalno automatski odlučuje o optimalnom načinu vođenja prometa u stvarnom vremenu. Temeljem postavljenog modela načinjena je njegova komparacija s modelom sustava upravljanja koji podrazumijeva rad dispečera kao donositelja konačnih odluka o vođenju prometa u kombinaciji s djelovanjem sustava vođenja vlaka koji pak podrazumijeva diskretni utjecaj na vlak. Temeljem načina djelovanja definiranih sustava upravljanja komparira se njihova učinkovitost s ciljem smanjenja nastanka i dinamike širenja posljedičnog kašnjenja. Dokazano je da se predloženim modelom automatskog sustava upravljanja može povećati učinkovitost željezničkog prometa u odnosu na način upravljanja temeljen na dispečerskom centralnom upravljanju u kombinaciji s isključivo diskretnim utjecajem na vlak. Glavni doprinos ovog rada predstavlja prijedlog riješenja koje otvara mogućnost za smanjenje nastanka i širenja posljedičnog kašnjenja te uštedu energije za pogon vlakova kroz dinamizaciju, a time i veću fleksibilnost upravljanja prometom. Kao rezultat toga postiže se povećanje kvalitete pružanja prometne usluge njezinim korisnicima što utječe i na budući razvoj željezničkog prometa u konkurentskom ozračju u odnosu na druge oblike prometa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport



POVEZANOST RADA


Projekti:
135-1352339-2347 - Kognitivna ergonomija u funkciji povećanja sigurnosti prometa (Toš, Zdravko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zdravko Toš (mentor)

Avatar Url Hrvoje Haramina (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Haramina, Hrvoje
Utjecaj sustava upravljanja na učinkovitost željezničkog prometa, 2008., magistarski rad, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
Haramina, H. (2008) 'Utjecaj sustava upravljanja na učinkovitost željezničkog prometa', magistarski rad, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Haramina, Hrvoje}, year = {2008}, pages = {123}, keywords = {sustav vo\djenja vlaka, regulacija prometa, posljedi\v{c}no ka\v{s}njenje, u\v{c}inkovitost \v{z}eljezni\v{c}kog prometa}, title = {Utjecaj sustava upravljanja na u\v{c}inkovitost \v{z}eljezni\v{c}kog prometa}, keyword = {sustav vo\djenja vlaka, regulacija prometa, posljedi\v{c}no ka\v{s}njenje, u\v{c}inkovitost \v{z}eljezni\v{c}kog prometa}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Haramina, Hrvoje}, year = {2008}, pages = {123}, keywords = {train control system, taffic control, knock-on delay, railway traffic effectiveness}, title = {The Impact of Traffic Management System on Efficiency of Railway Operations}, keyword = {train control system, taffic control, knock-on delay, railway traffic effectiveness}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font