Pregled bibliografske jedinice broj: 370258
Svakidašnje opasnosti u osnovnim školama - iskustva i pripremljenost za reagiranje: primjer Splita
Svakidašnje opasnosti u osnovnim školama - iskustva i pripremljenost za reagiranje: primjer Splita // Revija za sociologiju, 38 (2007), 3-4; 119-132 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 370258 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Svakidašnje opasnosti u osnovnim školama - iskustva i pripremljenost za reagiranje: primjer Splita
(Everyday dangerous situations in elementary schools – experiences and preparedness: Split example)
Autori
Stanić, Sanja
Izvornik
Revija za sociologiju (0350-154X) 38
(2007), 3-4;
119-132
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
hazardi ; opasnosti ; osnovna škola ; učenici ; pripravnost ; iskustva ; sigurnost
(hazardous ; dangerous situations ; elementary school ; pupils ; preparedness ; experiences ; safety)
Sažetak
U članku su predstavljeni rezultati istraživanja provedenog u osnovnim školama na području grada Splita, s temeljnim ciljem istraživanja iskustava i pripravnosti u slučaju svakodnevnih opasnih situacija i hazardnih događaja. Istraživanje je motivirano povećanom rizičnošću života u suvremenom društvu, što se na globalnoj razini manifestira kao porast velikih nesreća, katastrofa i drugih kriznih situacija, a na razini svakidašnjice u vidu ozljeđivanja i stradanja pojedinaca. Podatci pokazuju kako su u takvim uvjetima djeca među najranjivijim dijelovima populacije. Prema rezultatima u iskustvima učenika i škola prevladavaju svakodnevne opasne situacije i incidenti, dok hazardne situacije nisu zabilježene. Pripravnost nije na prihvatljivoj razini, zbog dva temeljna razloga: većina učenika ne zna preporučena ponašanja u slučaju opasnih i hazardnih situacija, i drugo, konstatirani su određeni čimbenici koji umanjuju sigurnost škola. U zaključku se rezultati promatraju u kontekstu suvremenog hrvatskog društva i interpretiraju u odnosu na zanemarivanje rizika i hazarda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- International Bibliography of the Social Sciences (IBSS)
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- DARE