Pregled bibliografske jedinice broj: 366938
Marketing strategije u funkciji konkurentnih prednosti hrvatskog turizma na europskom tržištu
Marketing strategije u funkciji konkurentnih prednosti hrvatskog turizma na europskom tržištu, 1998., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 366938 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marketing strategije u funkciji konkurentnih prednosti hrvatskog turizma na europskom tržištu
(Marketing strategies in the function of competitive values of Croatian tourism on European market)
Autori
Stipanović, Christian
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
15.12
Godina
1998
Stranica
215
Mentor
Grbac, Bruno
Ključne riječi
hrvatski turizam; konkurentnost; ponuda; marketing strategija; novi sustav vrijednosti
(croatian tourism; supply competition; marketing strategy; new system of values)
Sažetak
Turizam doživljava sve veću ekspanziju razvitka. Oštra konkurentska borba na turističkom tržištu i razvitak turističkih potreba potencira kvalitativne trendove u turizmu. Dolazi do drastičnih promjena u ponašanju turista, turističkoj politici i upravljanju turizmom. Sve zemlje kvalitativno unaprjeđuju ponudu, afirmiraju selektivne oblike turizma u cilju zadovoljavanja sve zahtjevnijih turističkih potreba. Na turističkom tržištu nema mirovanja jer stagnacija znači trajnu marginalizaciju. Hrvatska se u razvojnoj politici mora odmaknuti od modela masovnog turizma namijenjenog pasivnom odmoru. Ne može se više temeljiti turistički razvitak na tradicionalnom proizvodu « ; sunce i more» ; te prirodne ljepote nisu više jedini motivator dolazaka turista. Prirodnu resursnu osnovu potrebno je inoviranjem razvojne politike i marketing strategije pretvoriti u konkurentske prednosti temeljene na inovacijama (brzini) u cilju multipliciranja profita (dinamički model konkurentnosti). Prevladavanje naslijeđenih slabosti turističke ponude ostvarivo je inoviranjem marketing strategije i jačanjem po toj osnovi konkurentske prednosti hrvatskog turizma uvažavajući sustav novih tržišnih vrijednosti. Osnove prosperiteta turizma su: unaprjeđivanje kvalitete, obogaćivanje i diversificiranje ponude, stvaranje povoljnog value for money i kreiranje prepoznatljivog image a. Za uspješnu implementaciju razvojne politike i marketing strategije temeljene na intelektualnom kapitalu i informacijama presudno je izvršiti pretvorbu i privatizaciju, provesti informatizaciju, standardizaciju kao i permanentno obrazovanje i autorizaciju kadrova. Osnova razvitka je napuštanje recidiva bivšeg društva i okretanje prema tržišnoj orijentaciji i tendencijama suvremenog turizma. U tranzicijskom procesu napušta se stari način razmišljanja i prihvaćaju nove ideje u poslovanju i kreiranju nove ponude.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija